Klacht: Geen betaalde goederen ontvangen

op 27 december 2015 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Volgens klacht.nl en Pro-veiling is mijn klacht opgelost, dit is echter niet correct!
Er is absoluut geen oplossing overeen gekomen!
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

Zoals eerder vermeld mijn geld terug.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 06 januari 2016 om 11:25 geantwoord

Wij hebben de klant op 16 november 2015 van de volgende reactie voorzien:

De klant heeft kavels gekocht in een veiling met gratis thuisbezorging, waarbij in de extra informatie aangegeven stond dat een adreswijziging binnen 24 uren doorgegeven moest worden aan de servicedesk van ProVeiling. De klant heeft wel het adres aangepast, echter niet doorgegeven aan de servicedesk van ProVeiling. Gezien wij er niet op geattendeerd zijn dat er een adreswijziging heeft plaats gevonden, is het pakket naar het oude adres van de klant verzonden.

Het oude adres bleek onbereikbaar, waardoor de kavels retour zouden komen naar de opdrachtgever, echter zijn de kavels zoek geraakt in de post. Gezien bovenstaand, zijn de kavels niet meer uit te leveren.

Ondanks het feit dat de klant hierin zelf de verantwoording droeg om de adreswijziging door te geven en een verzending ten allen tijde op eigen risico is. Toch zijn wij bereidt om de klant tegemoet te komen. Wij zijn bereidt om de klant drie soortgelijke producten op te sturen. Wij zijn nog in afwachting van een reactie van de klant.

Daar wij hier nooit een reactie op hebben ontvangen vanuit de klant, was de klacht naar ons inziens opgelost. Voor meer informatie kan de klant ten alle tijden contact met ons opnemen via 0900 444 222 1 en/of het contactformulier.

Heeft op 05 juni 2016 om 16:15 geantwoord

TOT OP HEDEN IS DE KLACHT NIET OPGELOST!
ZOALS JE KUNT LEZEN IN ONDERSTAANDE MAIL WISSELING, WORDEN ER ELKE KEER
DINGEN VERDRAAID EN BELOOFD!
GRAAG ZIE IK NU EINDELIJK NA BIJNA 10 MAANDEN DE ZAAK OPGELOST!

HIERMEE JE VOLDOENDE GEÏNFORMEERD TE HEBBEN.

GROET, BRIGITTE.
Op 12 augustus j.l. heb ik sierraden gekocht via pro-veiling, deze heb ik op 14 augustus j.l. betaald.

*In de veiling staat dat deze gratis thuis bezorgd worden, in de 1e mail van pro-veiling staat dat de sierraden op 13 augustus j.l. afgehaald kunnen worden in Lunteren.

*In de 2e mail wordt aangegeven dat dit een fout is en dat ze thuis worden afgeleverd.
Op 14 augustus j.l. heb ik de sierraden betaald.
Op 24 augustus j.l. had ik nog steeds geen pakket van pro-veiling ontvangen, dus heb ik een mail gestuurd, waarin ik vraag waar de sierraden blijven.

*3e mail van pro-veiling op 24 augustus j.l. staat:
Via deze weg kunnen wij u te kennen geven dat uw order is afgeleverd op de Hogeweg 28, 2042 GH te Zandvoort. Graag vernemen wij van u, of dit het juiste adres betreft.

Originele bericht:
--- Verzoeknummer: [#393843#] ---

Geachte ProVeiling,
Ik dacht al dit al zou gebeuren, dit is niet het goede adres.Op de factuur staat namelijk wel het goede adres, vandaar dat ik ook nu pas reageer.Graag hoor ik van u, hoe dit opgelost.

*4e mail reactie op 24-08-2015;
Hierbij laten wij u weten dat u uw adres heeft aangepast op de site na ontvangst order.
U heeft dit niet apart per mail doorgegeven. Derhalve is het naar het adres gestuurd zoals bij ons bekend op moment van het aanmaken van de order. het pakket is afgeleverd op het adres zoals aangegeven en het lijkt ons dat u het beste contact kan opnemen met de mensen die dit namens u hebben ontvangen.

5e mail reactie op 25-08-2015
Via deze weg kunnen wij u te kennen geven dat wij uw aanpassing, welke is uitgevoerd op 12-08-2015, nogmaals hebben bekeken, echter hebben wij hiervan niks vernomen. Het volgende stond vermeld in de algemene informatie van de veiling: Eventuele adreswijzigingen dient u binnen 24 uur na einde van de veiling door te geven aan de Servicedesk van Proveiling.
Op het moment dat u uw adres wijzigt, wordt dit automatisch en direct aangepast op de factuur. Omdat deze facturen worden uitgeprint, dient dit dus speciaal doorgegeven te worden.

Reactie op 5e mail pro-veiling:

Geachte ProVeiling,

Zoals u aangeeft, dat ik mijn adres gegevens heb aangepast na ontvangst order is niet correct.

Bij de vorige order, waarvan de omschrijving niet klopte met het daadwerkelijke aantal heb ik het adres al aangepast.

Ik vind het dan ook bijzonder kwalijk, dat ik achter de foutieve verzending aan moet gaan.

Op het factuuradres van de order staat ook duidelijk het goede adres.

Graag zie ik deze kwestie spoedig opgelost.

*6e mail pro-veiling:

Geachte ProVeiling, verstuurd op 24-08-2015

Hierbij uw eigen factuur met de juiste verzend gegevens. ( zie bijlage)

*7e mail pro-veiling:

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u onderstaand antwoord aanbieden:
Hierbij laten wij u weten dat onze opdrachtgever u hier meerdere malen over geprobeert heeft te bellen.
Zijn nummer is 06-51433409 wellicht kunt u hem hierover contacten.

Dag,
Zoals u vermeld in uw mail van 1 sept. j.l. dat de opdrachtgever mij meerdere malen heeft gebeld is niet correct.Ik heb in mijn telefoon 1 gemiste oproep van 25 aug. j.l. en deze gemiste oproep is ook nog anoniem!, dus of deze oproep van de opdrachtgever is is nog maar de vraag!Maar even voor de duidelijkheid DPD is niet de opdrachtgever, maar dat is ProVeiling!DPD is de opdrachtnemer.Gisteren heb ik gebeld en kreeg alleen de voicemail eraan, heb deze ingesproken, maar tot op heden weer geen reactie!Nogmaals zie ik zo spoedig mogelijk een oplossing.

*8e mail pro-veiling:
Hierbij laten wij u weten dat onze opdrachtgever u hier inmiddels weer meerdere malen over heeft geprobeert te bellen.
Hij zal dit blijven proberen. Hij belt inderdaad met onbekend nummer.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

CONTACT GEHAD MET 0651433409, wie dit is???

DEZE MENEER GAF AAN DAT DPD de opdracht heeft aangenomen en verzonden, zie mijn mail aan DPD en Pro-veiling.

Geachte Heer, mevrouw,

Ik heb contact opgenomen met ProVeiling omdat mijn order foutief is bezorgd, namelijk op het oude woonadres.
Op de factuur staat het goede adres, volgens ProVeiling hebben jullie de order bezorgd in Zandvoort i.p.v. in De Lutte.
Degene die het pakket heeft aangeboden, heeft dit niet gecontroleerd qua naam e.d.
De huidige bewoners hebben het pakket op mijn naam in ontvangst genomen volgens ProVeiling, als dit was geverifieerd dan was dit niet gebeurd.
ProVeiling zou contact met u opnemen per mail en u zou volgens ProVeiling dan weer contact met mij opnemen.
Tot op heden heb ik helaas nog niets vernomen.
Graag zie ik spoedig een oplossing, zodat ik het pakket in ontvangst kan nemen.
Ik zie uw reactie spoedig tegemoet.

*9e mail pro-veiling

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u onderstaand antwoord aanbieden:
Via deze weg kunnen wij u te kennen geven dat wij de opdrachtgever het verzoek hebben gestuurd, contact met ons op te nemen zodra deze retour is ontvangen. Dit kan echter weken duren.
Wij zullen u direct een bericht sturen zodra wij meer informatie hebben ontvangen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

ProVeiling.nl | info@proveiling.nl

Originele bericht:
Dag, Heb u al contact opgenomen met DPD-Lunteren, i.v.m. het foutief verzenden van het pakket. Tot op heden heb ik weer niets van u vernomen. Graag zo spoedig mogelijk een bericht. Groet, Brigitte

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij nogmaals een mail van mijn kant.

Zoals u aangeeft, dat uw opdrachtgever, dit is trouwens een medewerker van Pro-Veiling,
mij enkele keren heeft gebeld is correct.
Ik heb met uw medewerker contact gehad.
Alleen wat er wordt gezegd/geschreven is niet correct, dit is al vanaf het begin
qua communicatie.
* Het object kan worden opgehaald, terwijl deze gratis wordt bezorgd,
* uw verzend-adres is niet correct, deze is correct, alleen uw hebt uw administratie niet
bijgewerkt!
Op de factuur staat het goede adres, volgens u hebt u het object al voor de betaling
(14-08-2015) verzonden!
* Het object is op het oude woon-adres afgeleverd! Je mag dan als klant er zelf
achteraan terwijl de vervoerder de naam niet geverifieerd heeft.
Volgens u was in eerste instantie de vervoerder DPD, deze is door mij aangeschreven!,
maar later blijkt het toch Post-NL te zijn!

AL MET AL IS DE COMMUNICATIE EN SERVICE ERG SLECHT VAN PRO-VEILING!

Bij deze sommeer ik u het bedrag a € 35,81 binnen 5 werkdagen terug te storten op
rekeningnummer NL45RABO0129688924 t.n.v. B. Kokkeler.

Brigitte Kokkeler
Irenestraat 2
7587AK De Lutte

*10e mail pro-veiling:
Hierbij laten wij u weten dat onze opdrachtgever geen medewerker van ProVeiling.nl is.
Zoals hij ook heeft aangegeven willen wij wel degelijk actie ondernemen. Wij gaan echter niet over tot crediteren maar willen het pakket boven water hebben. Wij geven duidelijk aan dat indien u een adres wijzigt u dit door dient te geven aan de servicedesk hetgeen u niet heeft gedaan.
U heeft uw adres gewijzigd in ons systeem NA dat de order klaarstond in uw mijn ProVeiling. De order wordt verzonden naar het adres zoals bij ons bekend op het moment dat wij deze orders klaarzetten.
Ook heeft onze opdrachtgever u gevraagd het adres aan te schrijven om uw pakket op te vragen, aan de hand van de reactie op dat adres kan er een onderzoek ingesteld worden bij de Postale recherche, omdat dit fraude is van degene die uw pakket onrechtmatig in bezit heeft.
De enige communicatie storing is dat de opdrachtgever die normaal met DPD verzendt had verzuimd ons door te geven dat deze order met Post.nl is verzonden.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij de naam van de bewoners die wonen aan de Hogeweg 28-11 te Zandvoort:
Fam. Frager
Hogeweg 28-11
2042 GH Zandvoort

Ik kan ze niet vinden qua telefoonnummer op Google, maar naam en adres lijkt me voldoende, aangezien Post-nl ze dan kunnen aanschrijven, dit lijkt mij meer hun zaak.
Graag zie ik van u dat u deze gegevens doorgeeft aan Post-nl, zodat er eindelijk actie wordt ondernomen.

Wachtende op het pakket.

*11e mail Pro-veiling:
Hierbij laten wij u weten dat wij uw mail hebben doorgezet naar de opdrachtgever.
Dit omdat alleen de daadwerkelijke verzender met Post.nl hierover kan/mag communiceren.

*12e mail pro-veiling:
Geachte mevrouw B. Kokkeler,

Na overleg met de opdrachtgever kan deze u 3 vervangende kavels aanbieden uit coulance wegens het zoekgeraakte pakket.
Dezelfde artikelen zijn niet meer te krijgen.
In de bijlage 3 vergelijkbare sieraden.
Graag horen wij van u of u akkoord gaat met dit voorstel.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geΓ―nformeerd.

Cindy
Proveiling Servicedek

MIJN REACTIE OP PRO-Veiling;

Geachte Cindy,

Zoals ik al eerder heb aangegeven retourneer het bedrag maar op mijn rekeningnummer.
Maar wat ik nu even weer niet begrijp, alles weer erg vaag!, zou de opdrachtgever?! achter het foutief bezorgde pakket aangaan.
Dit was in uw laatste mail Post-NL en nu komt u met het verhaal, dat de opdrachtgever uit coulance?! drie vergelijkbare sieraden wil/kan aanbieden!
De opdrachtgever is nu dus OOZZOO-sieraden uit Lunteren?
Mijn inziens is dit weer niet correct!
Ik was klant en heb in dit geval niets te maken met uw opdrachtgevers en -nemers!
Dus nogmaals sommeer ik u het volledige bedrag binnen 5 werkdagen a €35,81 terug te boeken op rekeningnummer NL45RABO0129688924 t.n.v. B. Kokkeler.

*13e mail pro--veiling;
Via deze weg kunnen wij u te kennen geven dat wij uw mening ten zeerste betreuren. Echter is een terugbetaling in dit geval niet aan de orde. ProVeiling heeft in dit geval aan haar verplichtingen voldaan, echter heeft u de adreswijziging te laat doorgegeven. Er is een onderzoek in gestart bij de postale recherche, waar uit is gekomen dat uw pakket aangenomen is door een derde. ProVeiling is in deze situatie niet verantwoordelijk en wij raden u dan ook aan om zelf contact op te nemen met dit adres. Wederom kunnen wij u aangeven dat wij uit coulance drie vergelijkbare artikelen kunnen aanbieden, echter is dit het enige wat wij voor u kunnen betekenen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

MIJN REACTIE HIEROP EN DE KLACHT, zoals hierboven omschreven.

Geachte Heer/mevrouw,

Het is mij nu duidelijk dat ik een klacht in ga dienen van uw bedrijf en uw handelswijze.
Nogmaals, ik heb niets met uw bedrijf cq opdrachtnemers en -gevers te maken!
Ik heb bij Pro-veiling sieraden gekocht, dus niet via DHL, Post NL of OOZZOO sieraden,
dus Pro-veiling is aansprakelijk!

Brigitte Kokkeler

IK BEN ER NU, INMIDDELS 2 MAANDEN VERDER ECHT HELEMAAL KLAAR MEE, VANDAAR DEZE KLACHT!

Verstuurd vanaf mijn iPad

Alle klachten die gemeld zijn door brigitte70