Klacht: Geen begeleiding, geen antwoorden op vragen

op 03 maart 2017 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben afgestudeerd leerkracht aan de PABO, ben werkzaam als invuller bij het FNV voor belastingaangiftes in te vullen voor mensen, maar wil me daarnaast ook verdiepen in het boekhouden gebeuren.

Op dit moment volg ik moderne bedrijfsadministratie. In het verleden heb ik basiskennis boekhouden, basiskennis calculatie en praktijkdiploma boekhouden gehaald (allemaal behaald met een diploma van de associatie).

Als ik het huiswerk terugkrijg staat er alleen goed of fout bij. Nu snap ik dat jullie studenten willen stimuleren om zoveel mogelijk zelf te doen, maar jullie geven aan ook begeleiding te geven. Deze krijg ik totaal niet. De vorige docent gaf altijd tips, opgaven bevatten vaak meerdere onderwerpen uit de theorie. Hij gaf dan aan kijk daar of daar nog eens naar. Of het eerste gedeelte van de berekening is goed, daarna ga je de fout in. Op die manier wist je in ieder geval in welke richting je de fout moest zoeken, en hoe je dan verder kon.
Want van fouten moet je immers leren.
Ook als ik het huiswerk voor de 2e keer terugkrijg staat er bij de foute antwoorden wel de oplossing maar geen uitleg waarom. Dit heb ik aangegeven aan de docent, kreeg ik geen reactie op. Hij laat weten dat het met inzicht te maken heeft, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik op internet moet gaan zoeken of er nog meerdere manieren zijn van uitwerken. Ik heb niet voor niks betaalt voor theorie en begeleiding. Je kunt dus niet leren van je fouten want je weet niet waarom het fout is.
Dit vind ik, als leerkracht zijnde, nou niet echt een goede manier van werken.
Nogmaals bij mij op school krijgen kinderen te horen waarom iets fout is, want zoals wij op de PABO geleerd hebben, van fouten maken leer je zolang je maar weet wat er fout is en waarom.
Maar hoe moet ik hiervan leren voor het examen van de associatie als ik niet weet waarom?

De enige reactie die ik krijg van de klantenservice is: stel je vraag aan de docent, maar die geeft juist geen antwoord.

Ik word behandeld als een dom wicht, terwijl ik leerkracht ben, en belastingaangiftes invul voor de mensen, daar heb ik ook de nodige studies voor gevolgd.

Als de docent serieus antwoord geeft op de gestelde vragen, en mij verwijst waar ik de fout moet zoeken, maar alleen de goede antwoorden sturen zonder uitleg schiet je niks mee op.
En anders moeten ze maar gewoon de €296,10 terugstorten.
Ik heb immers nog geen 1 module van de 4 modules van MBA kunnen maken hierdoor.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

Bericht van NHA

3 weken geleden - Geachte mevrouw Thomassen, We hebben uw klacht via deze website en via onze mailbox in goede orde ontvangen en voorgelegd aan de eindverantwoordelijke. Binnen 10 werkdagen kunt u een schriftelijke, inhoudelijke reactie verwachten. Vriendelijke groet, Klantenservice NHA

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 17 maart 2017 om 16:49 geantwoord

Heeft op 17 maart 2017 om 18:52 geantwoord

Ik heb inderdaad een standaard brief ontvangen.
Dit antwoord heb ik van diverse medewerkers van de klantenservice al per mail ontvangen.
Ook heb ik verschillende keren bij de diverse lessen nog steeds dezelfde vraag gesteld, over les 2.

Waar haalt u deze manier vandaan? In de theorie heb ik het niet kunnen vinden.
Daar hebben ze het uitgesplitst, waarom klopt deze manier dan niet?
Ik heb de hele les theorie en oefenvragen meerdere malen doorgelezen maar niks kunnen vinden waartoe ik tot deze manier van uitwerken kom, geen voorbeeldopgave of uitleg. Graag zou ik dan ook willen weten ik dit had kunnen vinden, zodat ik hiervan kan leren voor eventuele opgaven in de rest van de module. Hoe kom ik er nu achter of er bij stof meerdere manieren zijn van uitwerken? Want op deze manier moet ik blijkbaar internet ernaast gaan leggen i.p.v. gebruik maken van het materiaal wat de NHA levert.
Daar is het immers niet te vinden, en via de docent kom ik er niet achter.
Ik krijg van hem het goede antwoord erbij gestuurd maar zonder uitleg, dus hoe kom ik erachter waarom het op deze manier uitgerekend moet worden?
Misschien weet dhr. X het zelf ook niet en blijft hij daarom het antwoord \'het heeft met inzicht te maken\' geven.

Dus mijn probleem is helemaal niet opgelost, daar ik nog steeds niet weet waarom hij die manier gebruikt, en hoe ik achter kan komen waarom hij die gebruikt en niet de manier van de methode.

Alle klachten die gemeld zijn door deborahthomassen89
x