Klacht: Geen automatische periodieke overboeking meer mogelijk!

op 13 januari 2014 over ING in de categorie Banken

Na 22 jaar geen periodieke overschrijving meer mogelijk, luidt de tekst in een brief van ING. Geen alternatief, geen uitleg, ga maar naar “Mijn ING” of bel je suf. Het is gedaan met de “banken” in Nederland. Dat zie je als je na een autorit van 10 km een ING bank vindt. De klanten in de bank zijn grijs, rond de 70 jaar of ouder. Ze kijken verdwaast rond in de oranje kermisattractie. Hun wereld staat op z’n kop en die van ons ook. De keuze voor een andere bank is zeer beperkt. De ene is corrupt en de rest staat onder curatele van de staat. ING heeft tijd genoeg gehad om de IBAN omzetting vlekkeloos te laten verlopen.
Resultaat, chaos en onbenul van deze duur betaalde stumpers. Vaarwel beste Jan Hommen, bij Philips ging het nog wel.
Ralph Hamers, u mag wat mij betreft die enorm naïeve Bart Schlatmann, COO ING Nederland, een enorme schop onder z’n kont geven.

***

De sinds 08 mei 1992 bestaande automatische periodieke overschrijving met ingang van donderdag 13 februari 2014 omzetten naar 1 x per week op donderdag.
De status van onze rekeningen sinds 02 februari 1968 weer herstellen naar Particulier in plaats van Zakelijk.
U weet wel waarom!
Zorg ervoor dat de nieuwe IBAN overschrijvingsformulieren voor onze drie rekeningen op tijd in onze bus liggen! Daar doen wij sinds 2 februari 1968 zaken mee.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 13 januari 2014 om 15:49 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het delen van uw bericht. Ik kan me goed voorstellen dat het verdwijnen het papieren formulier 'Periodieke Overschrijving' het één en ander bij u oproept, zeker als u nog geen gebruikmaakt van Mijn ING (internetbankieren).

Het is inderdaad niet meer mogelijk om uw periodieke overschrijving schriftelijk of telefonisch te wijzigen. Beëindigen blijft uiteraard nog mogelijk. Voor het wijzigen van betaande of het invoeren van nieuwe periodieke overschrijvingen, vragen wij u gebruik te maken van Mijn ING.

U kunt voor ondersteuning terecht bij onze ING-kantoren of telefonisch via de Klantenservice 020 22 888 88 (lokaal tarief). Mijn collega's helpen u graag met het aanvragen, activeren en gebruik van Mijn ING.

Uw vraag over de status van uw Betaalrekeningen is mij helaas niet geheel duidelijk. Uit privacyoverwegingen kan ik hierop online niet inhoudelijk ingaan. Ik raad u aan voor vragen hierover telefonisch contact met ons op te nemen via 020 22 888 88.

Vriendelijke groet,

Marlies
ING Webcare team
www.ing.nl/webcare

Heeft op 14 januari 2014 om 12:23 geantwoord

Dit is helemaal geen oplossing. Marlies begrijpt er ook al helemaal niets van. De status van mijn rekeningen is kennelijk door ING veranderd in zakelijk om de kosten van de periodieke overschrijvingen te kunnen factureren. Particulieren klanten betalen daar immers niets voor.
Sinds 08 mei 1992 was alles keurig geregeld..Nu is het door ING grondig naar de kloten geholpen door dat onbenullige stelletje betweters. Keep on dreaming Marlies. Ik heb geen internet, dus ook geen Mijn ING en ik neem het ook niet. Wat ben ik blij dat de Postbank is opgegaan in ING. Kunnen ze dat ook helemaal vernielen.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door betaalgemak