Klacht: Geen antwoorden wel reclame

op 13 mei 2020 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Wij hebben een reis geboekt via cheaptickets naar Thailand. Helaas is deze geannuleerd i.v.m. het corona virus. Cheaptickets heeft per mail laten weten de afhandeling en communicatie af te wachten en het initiatief bij hen te laten.
Begrijpelijk gezien de ongetwijfeld hoge druk op het bedrijf.

Na een aantal weken, zonder enig bericht vanuit cheaptickets, hebben we toch besloten er een mail en ingevuld contact formulier aan te wagen. Als reactie een standaard mail met het verzoek af te wachten.

De airline die onze vlucht zou verzorgen mailde mij een aantal dagen hierna met een gewijzigde vliegdatum voor de heen vlucht (geen terugvlucht).

Hierna hebben we direct laten weten dat dit geen optie was en zeker niet besproken. Ook cheaptickets wederom gevraagd om verheldering en een oplossing.

Wederom een standaard mail als reactie.

Momenteel hebben we nog steeds geen idee wat er met onze geboekte en betaalde reis gaat gebeuren. Wel ontvangen we veel reclame e-mails.

Nu begrijp ik dat de reclame mails geautomatiseerd verstuurd worden. Ook dat mijn e-mail adres in een lijst staan met nog duizenden anderen. Maar in een aantal vragen jullie om een reactie…. worden deze wel verwerkt?

Graag verneem ik wat er gebeurd met het geld? Ik had een annuleringsverzekering en heb hier aanspraak op willen maken vlak voor de trip vanuit de airline werd gecanceld. Ook hierop geen reactie.

We hebben alle begrip voor de drukte en deze bizarre situatie. Na meer dan een maand na ons gepland vertrek zouden jullie minimaal een persoonlijke reactie kunnen geven aan de reizigers.

Al is het een update van de situatie per gecancelde vlucht. Of een termijn waarop jullie meer info verwachten te kunnen delen.

Als u vraagt om het initiatief bij jullie te laten, zou ik graag initiatief zien. En liefst geen reclame!

Als u enigszins duidelijkheid kan geven over de status van de reis en mijn geld.

Een reischeque om later opnieuw bij jullie te boeken is ook prima. Mijn eerdere boekingen waren prima en naar tevredenheid.

Alle klachten die gemeld zijn door JelleLinn