Klacht: Geen annulering mogelijk

Gerban12 op 19 oktober 2020 over HelloFresh in de categorie Maaltijdbezorging

Afgelopen zondag heb ik een code gezocht voor mijn dochter en heb de app geopend.
Wij konden de korting niet activeren, dus heb de app weer afgesloten. Nu blijkt dus dat daardoor mijn account geactiveerd is.
Het gevolg is nu, dat ik a.s. woensdag een box voor drie dagen (geen idee voor hoeveel personen) geleverd ga krijgen, die ik niet wil en ik ben ook niet thuis!!
Ook de samenstelling van de box hiervan is voor mij onbekend, maar durf niet meer te kijken omdat ik bang ben aan nog meer boxen vast te zitten.

Dit bericht dat ik het kreeg zag ik de volgende dag (vandaag) in de mail staan.
Ik heb direct contact opgenomen met Hello Fresh, maar dit is dus niet meer te annuleren??
NEE DUS!! Ik had de voorwaarden moeten lezen en daar staat in dat je dus direct een box besteld bij het activeren van de app.
Het is dus eigen schuld, dikke bult.

Er wordt ook niet aangeboden iets anders te kunnen doen, misschien op een latere datum, (voor deze week zijn de boodschappen al thuisbezorgd bij ons).
Maar helemaal niks van dit alles, geen consessies. Gewoon betalen en aannemen die box.
Ook is het raar dat je direct ergens aan vast zit, zonder dat daar een bevestiging voor gevraagd wordt.
Ik zou dus maar eens wat aan de vriendelijkheid van de site doen!!

En oh ja, je kan niet mailen, je kan alleen maar bellen, die schepen je gewoon af of chatten. Ook dat is heel klant onvriendelijk.
Dit is n.l. een serieuze klacht!!

Ik zit nu dus aan een box vast die ik niet wil, niet weet wat ik krijg en heb dit maar te accepteren.

Ik wil hier dus vanaf, het is heel kort dag, maar gezien ik niet thuis ben, kan en zal ik (ook niet bij de buren) deze box kunnen accepteren.

Ik ben pas tevreden als ik een annulering kan doen en dat de site daarna gewijzigd wordt (ook voor andere mensen)
ER hoeft dus geen box geleverd te worden op mijn adres.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 19 oktober 2020 om 20:12 geantwoord

Hi!

Vervelend om te horen dat dit is gebeurd! Wanneer je het lidmaatschap heractiveert kan je ook zien dat je boxen weer op actief staan. Verder verschijnt er een pop up zowel op de website als in de app dat je informatie weer is bijgewerkt. We werken met een deadline en als deze verstreken is dan zoeken wij de maaltijden voor je uit wanneer dit nog niet is gedaan. Wij doen dan de boodschappen en plannen de route. De box annuleren is dan inderdaad niet meer mogelijk aangezien we hier al de nodige kosten voor hebben gemaakt. Je kan altijd elke dag terecht bij ons telefonisch op 020 760 2014 en via whatsapp op 31 2026 24446 voor vragen.

Groet,

Charlotte

Gerban12

Heeft op 19 oktober 2020 om 22:25 geantwoord

Ik heb inderdaad gezien dat mijn wijziging was aangepast, maar niet dat ik daadwerkelijk iets besteld zou hebben.
Daar was ik echt van geschrokken, omdat ik niks heb kunnen bevestigen, wat normaal wel zou moeten denk ik. Ik heb zelfs geen idee wat er binnen zou moeten komen.
Ook zijn wij allergisch voor en aantal dingen, dus ook daar komen we niet mee verder.
Ik ben ik niet thuis de komende dagen, dus kan hem ook niet ontvangen.
Heel raar dat er verder niks aan gegaan kan worden, maar lees hier meerdere klachten over.
Ik kan appen of bellen, maar denk dat het geen zin heeft.
Al met al bestek ik dus nooit meer wat bij jullie. Slechte service.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerban12