Klacht: Gedwongen boete te betalen

op 01 september 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn zoon heeft in juli zijn boeken ingeleverd. Het was die dag een chaos op zijn school. Eerst e-mails van Van Dijk dat er boeken missen en daarna een e-mail : er is een vergissing alles is in orde. Sinds een maand ontvang ik rekeningen van in totaal € 32,20. Er wordt gedreigd met incasso.
Er is geen enkel bewijs van vermissing. Ik voel mij afgeperst!

Zorgvuldig onderzoek of het bewuste boek niet is ingeleverd en of er schade is aan een werkboek en bewijs daarvan!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 02 september 2016 om 12:00 geantwoord

Beste Peter,

Wij vinden het vervelend dat het op de inleverdag een chaos was.

Bij het inleveren van de boeken wordt er altijd een bewijs afgegeven bij het correct inleveren van de boeken. Wanneer er boeken niet correct zijn ingeleverd of er boeken ontbreken ontvangt u op de inleverdag hier een schadenota van. Deze schadenota moet ondertekend worden door de leerling.

Wanneer u aangeeft dat alle boeken correct zijn ingeleverd ontvangen wij hier graag een inleverbewijs van.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

VanDijk.nl

Heeft op 03 september 2016 om 17:42 geantwoord

Het inleverbewijs geeft geen soelaas. Er staan meer vermissingen op dan Van Dijk uiteindelijk factureert. Ik vind de ondertekening van een schadenota door een MINDERJARIGE niet rechtsgeldig zeker als de vrouw die ook tekent zegt: het is alleen een bewijs dat je NIET hoeft te betalen. Ik vind het antwoord van Van Dijk eenzijdig. Het boek Trabitour is trouwens teruggevonden en van het werkboek(?) is nog geen bewijs dat er iets mee is. Ik wil meer waarheidsbevinding en beter contact (per telefoon b.v.).

Alle klachten die gemeld zijn door PKonig
x