Klacht: Gedupeerd door deze rijschool

op 26 mei 2020 over iQdrive Rijopleidingen B.V. in de categorie Rijscholen

Afgelopen oktober heb ik een volledig lespakket bij hen afgenomen. Op aanraden van de intaker (die niet voor IQdrive zelf werkt, maar door hen is ingehuurd) heb ik het meest uitgebreide pakket genomen met 40 lessen, inclusief tussentijdse toets en examens. In de periode van oktober tm maart heb ik 12 van de 40 lessen gehad (800 van de 2000 minuten die ik zou krijgen). Daarna kwam de coronacrisis, en gaf mijn instructeur aan dat we die maar af moesten wachten.

Eergisteren heb ik mijn instructeur een WhatsApp bericht gestuurd om hem te vragen wanneer we verder konden gaan met mijn lessen. Hij stuurde terug of ik kon bellen. Gisteravond werd ik door mijn instructeur gebeld met het nieuws dat hij niet meer met de rijschool samenwerkt, gezien zij hem sinds omstreeks februari al niet meer betaald hebben. Hij gaf al aan dat meerdere leerlingen pogingen gedaan hebben om de rijschool te bereiken, en dat zij op geen enkele manier gehoor krijgen op de vraag of zij hun geld terug kunnen krijgen. Het was mijn instructeur die me aanraadde eens op Facebook te kijken. Dat is waar ik het bericht van 19 mei zag.

IQdrive heeft dus op geen enkele manier de moeite genomen haar leerlingen actief op de hoogte te stellen van de situatie. Er is geen brief of e-mail gestuurd. Als mijn instructeur mij niet op de hoogte gesteld had nadat ik zelf contact gezocht heb, had ik tot op heden van niets geweten. Niet alleen vind ik dit uiterst slordig van de rijschool, maar net als vele andere leerlingen voel ik mij gedupeerd en opgelicht. Ik heb hen €2060,49 betaald, en de vraag is nog maar of ik daar een cent van terug ga zien.

Ik zou graag het teveel betaalde bedrag (de tussentijdse toets, praktijkexamen, en de overige 1200 rijminuten) terugbetaald krijgen binnen een redelijke termijn

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over iQdrive Rijopleidingen B.V.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over iQdrive Rijopleidingen B.V. nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lkleinbennink