Klacht: gedoe om een tasje

op 08 juni 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Afgelopen week (vrijdag) in de Jumbo supermarkt Gein, Amsterdam.

Na dat ik mijn appels in mijn mandje had gestopt draaide ik mij om en zag op oog hoogte een BAKJE met beschimmelde kiwi’s. Ik liep naar (volgens mij) de manager die mij vervolgens een tasje aan bood. De vulploegleider werdt hier, waarschijnlijk, op aan gesproken dat er beschimmelt fruit in de schappen lag. Want ik hoorde hem daarna tegen de manager schreeuwen (ik stond al bij de kassa en kon het nog horen) dat het niet kon zijn dat ik dat BAKJE daar had gevonden, die verkochten ze al een week niet meer.
-Dus waarom lag het dan nog in de schappen?-

De manager kwam naar mij toe en zei: ”Het kan niet dat u dit BAKJE in onze winkel vond, wij verkopen alleen kiwi’s met een NETJE om het bakje heen.” Waarop hij vervolgens het tasje uit mijn handen pakte. Ik wees rustig, maar met ingehouden woede dit zou dan inhouden dat ik het fruit van huis heb meegenemen om vervolgens een tasje te krijgen, er op dat ze camera’s in de winkel hebben hangen en een met het verzoek om die terug te kijken. Met als antwoord: ”Dat gaan we ook zeker doen.”

Nadat mijn boodschappen had afgerekend liep ik terug de winkel in en vroeg aan de groente man of ik zijn leidinggevende mocht spreken.
De manager en de vulploegleider kwamen beide voor mij staan. De manager zie dat ze de camera beelden nog niet hebben kunnen bekijken en zei dat ik misbruik maakte van de regeling. “U doet iedere keer kleine boodschappen en loopt dan nog langs het fruit om te kijken of er iets ligt, want ik begreep dat u gister ook een tasje heeft gekregen.”
-Ik doe inderdaad kleine bood omdat ik alleen op kamers woon, zo ook donderdag kocht ik bananen (en andere spullen voor het weekend) in deze winkel en zag ik ook iets beschimmelds liggen. Ik was donderdag de appels vergeten dus kwam ik vrijdag terug om die te kopen en dan loop je ook door het groenten/fruit gedeelte in de winkel.-

Ik kreeg het tasje mee maar ook het verzoek om ergens anders boodschappen te gaan doen of niet meer aangeven dat ik iets had gevonden.
Gaarne het gesprek werd hij nog opgebeld door de filiaalmanager met het bericht dat hij de beelden had bekeken en ik inderdaad het bakje in de winkel had gevonden.
Hierop werd alleen gezegd dat ik volledig in mijn recht stond om het tasje mee te nemen.

Excuus van de vulploegleider voor in het openbaar schreeuwen door de winkel terweil ik nog aanwezig was en merendeel kon horen.

Excuus van de manager voor het in twijfel trekken van de klant en uitgaan van het eenzijdige verhaal van de voelploegleider en mij niet de kans geven om het verhaal uit te leggen. en het mij indirect vals beschuldigen van stelen.
- want zelf bedorven fruit meenemen om vervolgens een een tas mee te krijgen waar je geen recht op hebt en niet voor betaalt, valt voor mij onder stelen.-

En antwoord op de volgende vragen:
1. Het bakje werd al een week niet verkocht, waarom lag het dan nog in de schappen?
2. Hoe kan ik misbruik maken van de regeling al ik alleen gebruik kan maken als ik iets vind dat niet vers is?
3. Ben ik dan niet goed bezig dat ik het personeel er dan op wijs of doet het personeel het werk dan niet goed als er überhaupt iets beschimmelds ligt?
4. Uitleg over de aan mij gegeven keuze om ergens anders boodschappen te doen of niet meer van de ze regeling gebruik te maken.
Ik neem namelijk aan dat iedere (betalende) klant het zelfde behandelt moet worden.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door frederique-10