Klacht: Gebruikers worden te wieing geinformeerd

op 25 augustus 2017 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Bij een update van mijn telefoon is er gevraagd of ik Two-factor authentication for Apple ID wilde inschakelen. Er wordt heel mooi verteld waarom dit veiliger is, maar er wordt niet verteld hoe lang je moet wachten mocht je telefoon decfect zijn en je Apple-ID wachtwoord niet meer weet. Als je deze optie niet hebt aan staan dan kun je makkelijk een wachtwoord reset uitvoeren aan de hand van een link die je in je mail krijgt. Maar als die Two-factor authentication for Apple ID aan hebt staan dan moet je 28 dagen wachten voordat zo’n reset uitgevoerd kan worden! Dit betekend dat je 28 dagen niet meer je telefoon kan omruilen of bij je persoonlijke bestanden kunt komen!

Gebruiker moeten beter geinformeerd worden over de nadelen bij een nieuwe optie! Als ik had geweten dat bij een Two-factor authentication for Apple ID langer dan 2 weken duurt om een nieuw wachtwoord te krijgen dan had ik deze optie hoe dan ook nooit aangedaan.

Nu zit ik 28 dagen zonder telefoon, kan niet meer bij mijn agenda waarin ik afspraken heb staan voor mijn werk!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kris Seeamber