Klacht: gebruik van smartphone tijden busrit door buschauffeur

op 14 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

vandaag om 11:38u stapte ik in Heythuysen ( bushalte D0kter Smitlaan) op lijn 371 naar Weert.
Het viel mij al snel op dat de buschauffeur zachtjes aan het praten was. In de eerste instantie dacht ik dat hij/zij gebruik maakte van een radio of zoiets. Persoon in kwestie praatte niet hard maar met handgebaren en intonatie’s. Dit duurde bijna de hele busrit ( 35 min), Tijdens de kort stops bij bushalte’s zag ik dat hij/zij zelfs de telefoon in zijn/haar handen nam.
Bizar, een chauffeur die telefoneert tijdens zijn rit ( niet met mobiel in handen maar deze lag ergens in de buurt van zijn/haar plek) en zo in zijn/haar verhaal opgaat dat er handgebaren gemaakt worden door haar/hem.
Ik heb er niets van gezegd omdat ik naar mijn moeder in het ziekenhuis ligt met hartklachten en ik wilde geen gedoe.
Saillant detail, het gaat over een transgender chauffeuse.
Ik vind wat ik heb gezien uiterst onveilig, zij was de hele rit met iemand in gesprek terwijl zij/hij passagiers in de bus heeft!!!!

Ik wil graag reactie op mijn klacht en chauffeuse moet aangesproken worden op haar/zijn gedrag. Zo kan er geen veiligheid geboden worden aan passagiers van Arriva.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 februari 2018 om 08:23 geantwoord

Beste doings,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met 1 van onze chauffeurs. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.

Ik ga je melding doorsturen naar de verantwoordelijke manager met het verzoek die met de medewerker te bespreken. Dit gesprek vindt plaats op basis van hoor en wederhoor. Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Ondanks dit ongemak hopen we dat het snel beter gaat met je moeder.

Met vriendelijke groeten,

^Jessica
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door doings