Klacht: Gebrekkige huisvesting Center Parcs De Huttenheugte

HannesV op 30 augustus 2021 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Vandaag thuisgekomen na te hebben verbleven in Center Parcs De Huttenheugte. Wat zijn we ongelooflijk blij en opgelucht dat we weer thuis zijn en niet meer in de ‘comfort’ cottage hoeven te vertoeven. U begrijpt alvast dat dit niet het vakantiegevoel is dat wij hadden verwacht en gewenst over te houden na ons bezoek aan park De Huttenheugte. Ik voel het dan ook als mijn plicht, en hierdoor genoodzaakt, om mijn diepe ongenoegen te uiten over de kwaliteit van de aangeboden huisvesting door Center Parcs De Huttenheugte. Het is onwerkelijk te noemen in welke omstandigheden mijn gezin hier heeft moeten verblijven. Te weten dat Center Parcs dit huisje verhuurt onder de noemer ‘Comfort’ is het allesbehalve deze naam waardig. Een totaal gebrek aan hygiene en schoonmaak maakt dat huisvesting in dergelijke cottage niet conform de kwaliteit is die Center Parcs garandeert in zijn advertenties en bijhorende verkoopovereenkomst. Kortom, Center Parcs stelt zich in gebreke door dergelijke huisvesting in deze staat aan te bieden. Hierbij een beknopte opsomming van de, aan de receptie van Center Parcs De Huttenheugte op 24/08 reeds gemelde, diverse tekortkomingen;

– Bij aankomst in de cottage op maandag 23/08 omstreeks 20u stonden alle ramen open. Weliswaar om te ventileren, wat we erg goed begrijpen in deze vochtige, bosrijke omgeving. Echter, de hele cottage zat hierdoor vol vliegend ongedierte. Het is toch een kleine moeite om een hor te voorzien? Al is het maar voor 1 of 2 raampjes zodaning dat er voldoende kan worden geventileerd zonder gratis van de ongemakken te worden voorzien.
– Overal plakt er platgeslagen ongedierte (muggen, zilvervisjes,..) tegen de muren, plafonds, ramen,..
– Kruimels en andere etensresten van vorige bewoners bevonden zich nog op de stoelen en onder de eettafel.
– Er was duidelijk ook niet gedweild; er bevonden zich nog haren, rozijntjes, pinda’s en zelfs kiezeltjes op de vloer in de leefruimte.
– Overal waar je kijken kan ligt er stof, spinnenrag, dode insecten of ander opgehoopt vuil. (foto’s ter illustratie).
– Handdoekenrek om schone handdoeken op te hangen of te laten drogen ligt bedolven onder een dikke laag stof (foto ter illustratie).
– Onmogelijk om schone kleding in kasten op te bergen. planken zijn vies, onder het stof en de kledingstang is volledig verroest (foto ter illustratie) om nog maar te zwijgen van de verstikkende muffe geur in de kast(en).
– Deze muffe geur is onderdeel van de fel verouderde cottage. Ventileren helpt niet meer tegen deze ongezonde muffe geur die in het huisje zit genesteld.
– Schimmelvorming als direct gevolg natuulijk. Overal in de cottage is schimmel waar te nemen met als klapper de badkamer. De muren, kitvoegen, kranen, gootsteen.. allemaal bedekt met schimmel (foto’s ter illustratie).
– in de eenpersoonskamer waren er zelfs uitgedroogde uitwerpselen uitgesmeerd over een muur (foto ter illustratie).
– Ventilatierooster in slaapkamer zat niet meer vast en kwam half uit het plafond.
– Dakraam in de badkamer sloot niet volledig af.
– Lampje van de afzuigkap was kapot
– Het kluisje werkte niet.
– ….

Graag bezorg ik meerdere foto’s ter illustratie en verdere verduidelijking van de tekortkomingen/gebreken.

Met bovenstaande meldingen heeft de receptie als oplossing aangeboden een medewerker te sturen van het poetsteam om te trachten deze klachten te verhelpen. Dit was de enige oplossing die men naar eigen zeggen kon aanbieden aangezien het park volgeboekt was. Helaas heeft ook dit niet tot een voldoende oplossing geleid aangezien de beperkte poetstijd (15min.) en mankracht (1 poetsvrouw) de klachten niet hebben verholpen. Ik heb na het bezoek van de poetsvrouw weer foto’s gemaakt ter illustratie van de toestand. Deze was namelijk nog steeds onacceptabel.

Ik kan dan ook niet anders dan te besluiten dat de geleverde huisvesting niet van de kwaliteit en conformiteit is die Center Parcs initieel heeft aangeboden en beloofd te leveren. Mijn verzoek bij deze is dan ook dat Center Parcs nav deze klacht (en bijhorende foto’s die op nader verzoek kunnen worden aangeleverd) zijn verantwoordelijkheid neemt en een passende oplossing aanbiedt. Indien wij er niet in slagen in onderling overleg een afdoende oplossing te formuleren voel ik mij wederom genoodzaakt om deze klacht, in eerste instantie, voor te leggen aan de Geschillencommissie Recreatie.

In afwachting van uw spoedige reactie,

Met vriendelijke groeten,
Hannes Vermeulen

Ik eis een schadevergoeding voor de geleden schade. De geleden schade valt te verstaan onder het zelf moeten reinigen, het niet kunnen gebruiken van een aantal ruimtes en een deel van de ter beschikking zijnde inventaris.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Center Parcs

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Center Parcs nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HannesV