Klacht: Gebrek aan kennis en zeer slecht advies.

op 04 juli 2012 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Eén van de personeels leden van de vestiging in Almere stad gaf een dermate slecht advies dat ik op basis daarvan bijna €70 euro heb gespendeerd.

Ik heb een autoradio met een aanschafwaarde van rond de €300, deze is nu nog ongeveer €125 waard. Het is de JVC KD-BT22, hiervan ontbreekt de iso verloopstekker, dit is de stekker plus bekabeling tussen de bestaande aansluiting in het dashboard en de radio. Deze zijn per merk en soms nog per type verschillend.

De medewerker adviseerde mij de autoradio weg te gooien en maakte er nog een “lollig” gebaar bij waarbij het zogenaamd achteloos over zijn schouder wierp. Ik citeer zijn advies, “Ik adviseer klanten die zo’n kabel nodig hebben de radio gewoon weg te gooien want zonder de kabel is het rommel. Zo’n kabel moet bij de leverancier besteld worden en de kosten beginnen rond de €70.” Als ik niet zou nadenken dan had ik dit advies voor waar aangenomen. Het vervelende is dat de jongen en het meisje die voor mij aan de beurt waren hetzelfde advies kregen.

Los van het verkeerde advies, het onbetrokken gedrag en het niet verplaatsen in de teleurstelling van de klant na zo’n duur “slecht nieuws” verhaal is het nog vervelender te weten dat er blijkbaar personeelsleden in dienst zijn bij Mediamarkt Almere-stad die incompetent en slecht geinformeerd zijn.

Na een zoektocht van welgeteld 10 minuten op internet heb ik een webshop gevonden die de kabel verkoopt voor het luttele bedrag van €7,95 ex. verzendkosten. En niet alleen voor mijn merk en type radio maar voor heel veel verschillende typen. Om teleurstelling te voorkomen en mensen geld te willen besparen verwijs ik u graag naar onderstaande website.

Laat de medewerkers geen aannames en verzinsels als waarheid vertellen. Investeer in gedegen productkennis voor uw medewerkers d.m.v. training en stage. Niet alleen een communicatie en/of verkoop training. De consument van tegenwoordig is geen schaap meer die klakkeloos aanneemt wat de sommige verkopers prediken.

Alle klachten die gemeld zijn door sligtenberg