Klacht: Geannuleerde terugvlucht en geen gehoor van Cheaptickets

op 16 mei 2020 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Op zaterdag 21 Maart 2020 zouden mijn partner en ik vanuit Vietnam Hanoi terug vliegen via Moscow naar Amsterdam (Aeroflot flight nr. 291 2192).

Op 6 Maart, de dag van onze heenvlucht, kregen we een telefoontje van Aeroflot. Zij gaven aan dat onze terugvlucht niet meer ging. Ze gaven ons wel de mogelijkheid om een dag eerder of een dag later te vliegen. Toentertijd speelde COVID19 nog geen grote rol in de dagelijkse omstandigheden, waardoor wij zeiden dat een dag later prima was.

Echter, tijdens ons verblijf in Vietnam werden er steeds meer mensen besmet (voornamelijk toeristen) en zagen we op het nieuws gevallen van extreme quarantaine maatregelen. Mijn partner behoort tot de risicogroep, dus meermaals hebben we geprobeerd Cheaptickets te bereiken (via email en Facebook, want via andere middelen zoals telefoon was niet mogelijk). Echter zonder gehoor.
Zeker toen wij opnieuw contact hadden met Aeroflot, brak bij ons het zweet uit. Zij gaven aan dat er iets verkeerd was gegaan bij Cheaptickets, waardoor überhaupt de omboeking niet was gelukt. Wij hadden dus geen terugvlucht!

U begrijpt vast dat we hierdoor niet konden genieten van de vakantie. Zonder ook maar te weten wanneer we terug konden naar Nederland, en met mijn partner waar de juiste gezondheidszorg voor nodig was mocht hij het virus oppakken, én een Cheaptickets die NIETS van zich liet horen, maakten ons angstig.

Wij zijn dus in onze wanhoop een nieuwe ticket gaan boeken naar Nederland: steeds minder vluchten waren beschikbaar, en sommige vluchten (zoals via Turkije) werden geweerd door Nederland.

Hierdoor waren wij genoodzaakt om samen ruim 1600 euro (!!) extra te moeten betalen om terug te komen naar Nederland.

We hebben na afloop van de reis ook niets meer gehoord van Cheaptickets. Geen excuses voor onze nauwelijks genoten vakantie en geen compensatie voor de extra financiële kosten die we genoodzaakt waren om te maken.

Boekingscode was CHNL-16003074.

Geld terug voor onze geannuleerde terugvlucht, en compensatie voor de terugvlucht die we genoodzaakt waren om te boeken.

Alle klachten die gemeld zijn door DekkerBM