Klacht: geannuleerde reis door buschauffeur in Calais

op 06 september 2016 over Citytijger.com in de categorie Online Reisbureaus

Afgelopen weekend zouden wij een dagtrip hebben naar Londen (3 september). Wij stonden braaf vanaf 23:30 bij de capelse brug te wachten waar de bus om 23:45 zou komen. Toen er om 00:10 nog geen bus was heeft een van de andere reizigers die we daar ontmoet hebben gebeld naar het noodnummer, dit nummer werd eerst niet opgenomen en daarna werd zij terug gebeld dat het nog minimaal 20 minuten zou duren. De bus kwam uiteindelijk dus te laat aan. Wij stonden buiten op straat te wachten….. Niet netjes toch?
De busreis verliep in principe voorspoedig, maar bij Calais duurde en duurde het wachten maar. Volgens City Tijger overmacht, maar al heel de zomer zijn de enorme wachttijden een heel bekend probleem (ivm scherpe controles vanwege de vluchtelingen stroom) Elke chauffeur die je spreekt is hiermee bekend, behalve het oh zo geweldige city tijger. Het eerste probleem dient zich aan: We missen de eerste geplande boot. De chauffeur gaat zorgen dat we de volgende halen, uiteindelijk zegt de chauffeur dat we deze niet kunnen halen en dat hij dan aan zijn maximale reistijd zit en dus de bus moet omkeren om naar NL te gaan.
Vervolgens vraag ik in een volle bos, hoe gaat citytijger dit oplossen? Waarop de chauffeur zegt, een nieuwe datum of geld terug. Mark ontkent dat dit gezegd is door de chauffeur maar ik kan me niet herinneren dat mark van citytijger aanwezig was in de bus????!!!!
Bij de terugreis moest er een andere chauffeur komen waar we ook weer een uur op moesten wachten, u begrijpt dat wij het wachten wel zat waren maar neehoor doe er nog een schepje bovenop!
Wij hebben kosten gemaakt aan geld wisselen, aan metro kaarten die we op voorhand hadden gekocht, en de verprutste tijd in jullie bus!
ik heb maandag telefonisch contact gehad met zowel Maxime en Mark van City Tijger en ik ben nog nooit zo slecht en onvriendelijk te woord gestaan door een organisatie. Er wordt gezegd dat IK het moet verhalen op een annulerings verzekering, ik kan u vertellen, dit betreft geen annulering van mijn kant maar van jullie kant dus mijn verzekering zal hier niets mee doen, die doen alleen wat in ernstige gevallen zoals bijvoorbeeld overlijden. Mark heeft tijdens het gesprek de hoorn erop gegooid, en toen ik terugbelde werd er eerst niet eens opgenomen. Nadat Mark met zijn verschillende verhaaltjes tegen de muur stond, stuurde hij mij door naar Wikimia, want ik had gekocht via Vouchers en dus kan hij toch niets voor me doen, “had ik maar direct via City Tijger moeten boeken”. Heel slecht want ik boek in bij jullie? Ik stap in jullie bus? Er wordt mij een lullige nieuwe reis aangeboden maar dit wil ik onder geen enkele omstandigheid aannemen want ik walg van deze louche organisatie. Ik ben zo belachelijk te woord gestaan terwijl deze reis zo belangrijk voor mij was.
Ik wil nooit meer een reis maken met citytijger dus ik wil mijn geld terug. Ik verwacht van citytijger meer moeite dan een verschuiling achter het feit dat wij bij een andere partij de vouchers gekocht hebben. Wij hebben geboekt bij citytijger, die ons ook al geld afhandig hebben gemaakt op andere louche manieren zoals de gegarandeerd naast elkaar zitten 5,- p.p waar andere prijzen van vermeld staan en de kosten voor document nummers doorgeven terwijl dit blijkbaar geen verplichting is want onze gegevens waren al doorgezet naar de douane zei maxime en bijna niemand in de bus heeft deze gegevens doorgegeven! Slechte zaak. Nu gooien jullie het op een verzekering die ik moet hebben, maar het lijkt me dat jullie in eigen verzekering moeten zoeken want JULLIE annuleren de reis, niet ik. En de manier hoe jullie met klanten omgaan is belachelijk! En daar ga ik ook zeker werk van maken.
Ik hoop spoedig van jullie te horen, ik heb wikimia al gesproken en die zijn een stuk vriendelijker dan de personen achter citytijger. En als we hier niet normaal uitkomen dan horen jullie spoedig van mijn rechtsbijstand.

Al mijn kosten vergoed, dus de complete reissom (ALLE kosten) inclusief de kosten die ik heb gemaakt voor het kopen van metro kaarten. 15.00 per stuk!
Ook dient Mark zijn excuses te maken voor de manier hoe hij reizigers te woord staat. Ronduit slecht! Belachelijke organisatie. Als dit netjes opgelost zou worden zou ik iedereen City Tijger aanraden, maar nu? Neehoor, over mijn lijk.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Citytijger.com over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht nzijden

6 maanden geleden - Ik heb inmiddels via Wikimia het aankoopbedrag van de vouchers retour ontvangen, omdat zij het met mij eens zijn dat de afhandeling van City Tijger niet juist is. Zij willen mij als klant niet kwijt raken en komen mij tegemoet met dit aankoop bedrag Ik verwacht echter van City Tijger de 21,00 nog retour die ik heb betaald voor het naast elkaar kunnen zitten in de bus en het doorgeven van een wijziging in de boeking (twee onnodige dingen die ik moest betalen want dit was blijkbaar onnodig bleek in de bus en er was bijna niemand in de bus die dit heeft moeten doen) Ook verwacht ik compensatie voor de gekochte metrokaarten die ik niet heb kunnen gebruiken, twv 15,00 per stuk. Ik verwacht dat City Tijger mij hierin tegemoet gaat komen, anders is hier het laatste woord nog niet over gezegd! Er staat dat dit een bericht is van City Tijger, maar dit is een bericht getypt door mijzelf, de klager.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Citytijger.com in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Citytijger.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Citytijger.com

Heeft op 28 oktober 2016 om 12:22 geantwoord

Beste Nancy,

Excuses voor mijn late reactie.

Laten we even vooropstellen dat wij vanaf punt 1 geprobeerd hebben om u duidelijk te maken dat wij ons best doen, en in overleg gaan met Wikimia, om de vouchercodes te laten terugstorten. Dit mogen wij in geen enkel geval doen zonder overleg met de partner waar u de vouchers heeft aangekocht.

Wij hebben dan ook in overleg met Wikimia akkoord gegeven op de retourbetaling. Ook is uw compensatie uitgekeerd.

Prettige dag.

Mark Leeuwesteijn

Alle klachten die gemeld zijn door nzijden