Klacht: Dwangbevel na niet betalen van incassokosten.

op 04 november 2017 over GBLT in de categorie Belastingdiensten

Ik had de rekening van GBLT gemist (1 mailtje, verder niets), dus kreeg ik een streng klinkende aanmaning. Die heb ik meteen betaald, zonder de 7 euro aanmaningskosten. Misschien was het naief van mij om te denken dat het dan vanzelf goed zou komen. Achteraf had ik meteen moeten bellen, maar goed. 3 maanden later kreeg ik weer zonder waarschuwing een “Dwangbevel in naam van de koning” over die 7 euro met nog eens 40 euro er bovenop. Geschrokken van de nogal dreigende brief heb ik GBLT gebeld, en gevraagd om kwijtschelding of tegemoetkoming. Dit kon ik online doen, en gezien mijn betalingshistorie maak ik wel kans zei de mevrouw aan de telefoon. Dit heb ik gedaan, en ik heb aangeboden om bijvoorbeeld 2×7=14,- voor 2x aanmaningskosten te betalen. Nu beroept meneer Walch van GBLT zich simpelweg op de regels, wuift mijn betalingshistorie weg, en geeft niets toe.

Het zou Meneer Walch sieren als hij zijn menselijke kant laat zien in gevallen als het mijne, en het op een akkoordje gooit. Ik snap best dat wanbetalers problemen veroorzaken, maar op deze manier krijg je volgens mij alleen maar snel meer wanbetalers. Tot slot wil ik nogmaals benadrukken dat ik enorm schrok van de stijl van het dwangbevel. Als burger ben je aangewezen op zo\'n bedrijf, dus klanttevredenheid is natuurlijk geen issue. Toch zou ik graag wat menselijker in plaats van als een crimineel behandeld te worden. Bij voorbaat dank.

Alle klachten die gemeld zijn door Martinw604