Klacht: gastouderbureau 4 Kids (4Kids) legt aan mij (gastouder) een boete op!

op 29 oktober 2014 over Gastouderbureaus in de categorie Zorginstellingen

Beste lezers,

ik zit met het volgende dilemma: begin dit jaar heb ik een gastouderdiploma via 4Kids en de gastouderroute gehaald.

Dit was overigens volledig gesubsidieerd door de overheid (4Kids kreeg hier dus geld voor).

In de tussentijd heb ik mijn huis aangepast en diverse reclamecampagnes opgezet voor mijzelf als gastouder. Dit heeft mij honderden euro’s gekost.
In die tussentijd vond ik geen vraagouders en bleek er geen inkomsten te zijn voor mij als gastouder.
Ik heb nu een andere baan erbij genomen, maar ben nog steeds wel beschikbaar als gastouder via (hun) gastouderbureau 4Kids.

Je kunt dus zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om mijzelf als gastouder kenbaar te maken voor vraagouders.

Aangezien ik geen vraagouders nu heb (na een half jaar) wilt 4Kids mij nu €50,- per maand (maximaal 12 maanden, dus €50,- * 12 = €600,-) aan boete opleggen. (Terwijl mijn diploma gesubsidieerd is door de overheid en ik zelf verder alle kosten heb gemaakt en hun alleen wat administratieve brieven hebben gemaakt).

Mag dit? Is dit niet zeer tegen de eisen van redelijkheid en billijkheid? Kortom: help!

Vriendelijke groet,

Mevrouw Meijer

4Kids dient zijn boetebepaling op te heffen of in ieder geval aan te passen.

Ik heb er alles aan gedaan om vraagouders te vinden (zelf honderden euro's aan kosten gemaak), maar deze waren er niet.

Ik sta nog steeds bij 4Kids ingeschreven en ben beschikbaar voor opvang.

4Kids heeft geld ontvangen van de overheid voor mijn diploma en wil nu dus nog eens extra geld opnemen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gastouderbureaus

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gastouderbureaus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouwmeijer