Klacht: Garantieclaim Sony Z3

op 18 september 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Dit toestel is net een jaar oud en het scherm is spontaan gebarsten.
Het toestel lag gewoon op tafel.
Er loopt een scheur van links naar rechts.
Daar wij geprobeerd hebben om het toestel te starten via het scherm, zijn hier boven de scheur, scheurtjes bijgekomen.
DIT TOESTEL IS ABSOLUUT NIET GEVALLEN, zoals aangegeven in jullie reparatie-order.

Ik heb dit toestel door aanraden van de klantenservice van T-mobile afgeven bij een T-Mobile shop.
Mijn voorstel was namelijk om gelijk garantie te claimen bij Sony.
Maar dit was niet nodig, dat kon ook via T-Mobile.

Zoals ik het nu begrijp constateren jullie: gevallen en daar houdt het mee op.
Ik wil dat dit door Sony nagekeken wordt.
Het is nl bekend dat dit vaker voorkomt bij dit type Toestel, de Sony Xperia Z3+ .
De medewerkster van T-Mobile beaamde dit ook.
Het internet staat er ook vol mee.

Als ze mij een antwoord geven op mijn mail van 2 september 2016 .

Mijn voorstel is om voor dit toestel alsnog garantie te claimen bij Sony. (Zoals het volgens mij ook hoort)
Of jullie sturen dit toestel terug naar mij zonder dat ik hiervoor kosten aan jullie betaal, zodat ik zelf contact ga zoeken met Sony.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynafix nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Wij hebben uw toestel binnengekregen met breuken in het scherm. Deze breuken vallen niet onder de garantievoorwaarden van Sony waardoor u voor de reparatie een prijsopgave ontvangt. Deze prijsopgave is opgesteld aan de hand van de voorwaarden van Sony en is dan ook juist. Helaas kunnen wij niet anders dan deze handhaven. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Seanbos99

2 maanden geleden - Deze klacht wordt beantwoord op de dag nadat ik heb besloten afstand te doen van mijn toestel. Op mijn mail verstuurd naar Dynafix d.d. 2 september 2016, nooit geen reactie ontvangen. Wat een waardeloos bedrijf. IK hoop hier nooit meer mee te maken te krijgen. Ik word uitgemaakt voor leugenaar. TOESTEL IS NOOIT GEVALLEN MAAR IS SPONTAAN GEBARSTEN. EEN KLACHT DIE MEER VOORKOMT BIJ DIT TOESTEL. Maar helaas de consument trekt aan het kortste eind.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 28 september 2016 om 09:26 geantwoord

Geachte klant,
De keuze om afstand doen is uw eigen. Deze schade valt alleen binnen garantie onder bepaalde omstandigheden. Een van de eisen is dat het een single crack is, een enkele barst, zonder vertakkingen. Daar dit niet het geval is valt deze schade niet binnen garantie volgens de voorwaarden van Sony, dit is natuurlijk vervelend maar hier konden we helaas niet omheen.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Seanbos99