Klacht: Garantieafhandeling bij een kapotte acculader

op 16 juli 2012 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Ik kocht bij Telfort een HTC Desire S met een abonnement. Hartstikke leuk toestel, maar helaas deed mijn acculader het na een maand al niet meer. Ik weet zeker dat het om de acculader gaat omdat de lader van mijn vriendin en mijn broer het wel gewoon op mijn toestel doet.

Ik ben naar de Telfort winkel in Amsterdam gegaan om het probleem voor te leggen. Daar werd mij verteld dat ik helemaal geen garantie op de acculader heb. Ik was het hier niet mee eens en heb een tijd doorgezeurd, De verkoper verwees mij door naar een winkel in Amsterdam Zuidoost omdat ik daar zo een nieuwe lader mee zou krijgen. Aangezien het best een stukje rijden was besloot ik eerst even naar die winkel te bellen of dat echt mogelijk was. Nee dus!

Die winkel verwees me door naar een winkel midden in Amsterdam. Ik heb geen zin om vast het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik hbe de telefoon gekocht bij Telfort en wil dan ook dat zij een actieve rol spelen in de garantieafhandeling.

Ik ben dan ook naar een andere winkel van Tefort gegaan en hetzelfde probleem uitgelegd. Daar wilde ze de acculader opsturen naar HTC, maar dan wel mét telefoon! terwijl die gewoon goed werkt. Ik ben niet van plan mijn telefoon 4-6 weken kwijt te zijn voor zo een klein iets.

Ik zou graag willen dat Telfort mijn acculader repareert of mijn een vervangende acculader vertrekt.

In de toekomst raad ik Telfort aan een meer klantgerichte oplossing aan te bieden in dit soort gevallen.

Alle klachten die gemeld zijn door O. Bos