Klacht: garantie vervalt omdat kras in scherm zit

op 22 juli 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

mijn telefoon laadt niet op doordat de oplader er uitvalt. Ik heb nog garantie maar die vervalt omdat er een kras op het scherm zit. Dus willen ze hem niet gratis maken. Maar de kras is hun bezit erger geworden.
Nu moest ik 60 euro betalen voor onderzoekskosten anders kreeg ik mijn telefoon niet terug. Maar ze zien toch direct dat als er een kras op zit, ze hem niet maken. Dat hoeft toch niet 60 euro te kosten.
Als het zo erg was geweest had ik hem niet opgestuurd, ik had de voorwaarden gelezen. Dit is wel heel gemakkelijk geld verdienen ten kostte van een ander. Dit is toch niet eerlijk?

Het liefst heb ik dat ze hem maken, maar ik vind zowiezo dat ik mijn 60 euro terug moet krijgen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Wij hebben uw gegevens erbij gepakt in ons systeem en zien dat de monteur bij binnenkomst direct heeft geconstateerd dat het toestel een gebroken display en een gebroken camera glaasje heeft. Het betreft hier geen kras zoals u aangeeft maar een breuk. Deze vorm van schade wordt niet gedekt door de fabrikant waardoor wij geen kosteloze reparatie op het toestel kunnen uitvoeren. Daarnaast dient het scherm van het toestel te worden verwijdert om een reparatie uit te voeren. Wanneer dit gebeurd dat het display door de breuk volledig doorscheuren en onbruikbaar worden. De prijsopgave voor deze reparatie is dan ook terecht opgemaakt conform de garantievoorwaarden van de fabrikant. Wanneer u het niet eens bent met deze constatering kunnen wij u alleen maar adviseren om dit te bespreken met de garantieverlener (de fabrikant) van uw toestel. Uw verzoek tot het kosteloos repareren van het toestel of het crediteren van de onderzoekskosten kan niet gehonoreerd worden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 18 augustus 2017 om 13:10 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Niels Jager