Klacht: Garantie met een wassen neus

op 08 augustus 2016 over Todaycontact.com in de categorie Gezondheidswinkels

Op 5-4-2016 afslankcapsules Kankusta Duo gekocht via internetsite € 77 met \’Een garantie als geen ander\’. Een test-bestelling met een 60-daagse geld-terug-garantie wanneer in een maand tijd geen 10 kilo gewichtsverlies. Dan zou 100% worden terugbetaald, nadat de lege verpakking teruggestuurd wordt naar een retouradres, in alle stilte en zonder vragen te stellen aldus het garantie certificaat.
Op 21-5-2016 klacht gemeld, dus na 46-dagen, met verzoek om retouradres. De 60-dagen termijn liep tot 4-6-2016.
Op 25-6-2016 nog steeds geen reactie, dus rappel email met verzoek retouradres.
Op 27-6-2016 uiteindelijk toch antwoord met retouradres in Polen, dus na 82-dagen. Aangetekend verstuurd € 18,50. Totaal € 95,50!
Het bedrijf stelt nu dat het artikel niet binnen 60-dagen is teruggestuurd.
Dus wanneer het bedrijf niet reageert binnen de gestelde termijn van 60-dagen, hoeven zij de klant niet terug te betalen, terwijl ik al na 46-dagen de klacht heb ingediend en om het retouradres heb gevraagd.
Mijns inziens zijn zij in gebreke gebleven door pas na de termijn van 60-dagen te reageren, waarop zij mij verwijten dat het niet binnen de termijn is geretourneerd. Ik vind dit zeer onbehoorlijk gedrag en vermoed dan ook dat dit met opzet wordt gedaan.

Ik zou tevreden zijn wanneer zij zich aan hun garantiebelofte houden en mij het bedrag van aankoop € 77 vermeerderd met de kosten van aangetekend naar Polen retourneren € 18,50 terug betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door A.E. van Oostveen