Klacht: garantie geweigerd

op 20 september 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn Nexus 5X telefoon is slachtoffer van het bekende “bootloop” hardware probleem.
Reparatie (binnen de garantietermijn) wordt geweigerd omdat de boatloader is ge-unlocked maar dit is absoluut NIET de oorzaak. Het lijkt op een standaard manier van ontwijken net als “waterschade”.
Uit diverse artikelen blijkt tevens dat het unlocken wettelijk geen aanleiding mag zijn garantie te weigeren.

als het toestel onder garantie wordt gerepareerd

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Waterlandje73

4 maanden geleden - Het lijkt erop dat er meer slachtoffers zijn van dit bedrijf: https://nl.trustpilot.com/review/web.dynafix.com

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 20 september 2017 om 13:14 geantwoord

Geachte klant,

LG toestellen worden niet door ons zelf maar door LG's eigen reparatiedienst gerepareerd. Wij verzorgen hiervoor alleen het transport en de administratie. Zij hebben de prijsopgave opgemaakt conform de garantievoorwaarden van LG. Wanneer u het niet eens bent met de voorwaarden welke zij hanteren kunnen wij u alleen adviseren om deze klacht voor te leggen bij de fabrikant zelf. Wij kunnen niets voor u betekenen in deze zaak.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

Heeft op 20 september 2017 om 13:17 geantwoord

er is geen oplossing geboden

Reactie van de melder van de klacht Waterlandje73

4 maanden geleden - Ik heb niets te maken met de fabrikant maar met mijn leverancier Phonemarket.nl in wiens opdracht u werkt

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, Wij kunnen u ook geen oplossing bieden in deze zaak. Zoals aangegeven dient u zich tot de fabrikant te wenden wanneer u het niet eens bent met de garantievoorwaarden welke de externe reparatiedienst hanteert. Zij werken in naam van LG en kunnen deze reparatie niet onder garantie uitvoeren. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door Waterlandje73