Klacht: Garantie geweigerd vanwege vochtschade

op 06 juni 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Telefoon is plots in een bootloop gekomen (constante reboots). Volgens Google is dit een bekend probleem en middels een softwareupdate op te lossen, maar voor de zekerheid toch maar opgestuurd voor fabrieksgarantie.

De prijsopgave vermeldt dat het toestel buiten garantietermijn valt en dat er een nieuwe softwareversie geinstalleerd is. Er zijn foto’s bijgevoegd die zogenaamd duiden op vochtschade. Volgens de telefoniste is de vochtschade de reden waarom de reparatie niet binnen garantie valt. De reparatie is duurder dan een nieuw toestel.

1. De aankoopbon is bijgevoegd en de garantietermijn is nog niet verlopen, maar toch wordt vermeld dat de garantietermijn verlopen is.
2. Er is geen enkele vermelding (naast onduidelijke foto’s) dat er vochtschade geconstateerd is en dat om deze reden de fabrieksgarantie geweigerd wordt.

De telefoon is altijd met uiterste zorg behandeld. Zeer slechte communicatie vanuit Dynafix met foute informatie.

Gezien wij nu 40 euro kwijt zijn zonder geholpen te worden zullen wij nooit meer met deze partij in zee gaan.

Indien de telefoon binnen garantie wordt gerepareerd.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 07 juni 2018 om 10:43 geantwoord

Geachte klant,

Wanneer wij de gegevens in ons systeem erbij pakken zien we dat de externe reparatiedienst (LG's eigen reparatiedienst) het toestel heeft beoordeeld en hierbij duidelijk sporen van vocht én een verkleurde vochtindicator heeft geconstateerd. Spijtig om te vernemen dat de schadefoto's niet duidelijk zijn voor u. Op een foto is duidelijk een rood verkleurd vierkant stickertje te zien. Deze sticker hoort wit te zijn en verkleurd alleen wanneer er voldoende vocht mee in aanraking komt. Op de tweede schadefoto is een witte aanslag (corrosie) te zien. Ook dit ontstaan alleen wanneer vocht een langere tijd in het toestel aanwezig is geweest. De prijsopgave is dan ook volledig terecht en conform de garantievoorwaarden van LG opgemaakt en zal ook gehandhaafd blijven. Wij kunnen niets voor u betekenen in deze zaak.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door ErikKo