Klacht: Gamma vloerlak whitewash

op 03 april 2013 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Gammamerk whitewash vloerlak gekocht om de traptreden mee af te lakken. Traptreden helemaal kaal geschuurd en de treden om en om 2x afgelakt. Ik heb nog nooit met whitewash gewerkt en ik vond het al raar dat ik geen wit zag.
Foto’s gemaakt van de trap en terug gegaan naar de Gamma op een zaterdag. Hier konden ze niet veel voor me doen. Eerst werd in natuurlijk uitgehoord of wel alle lak eraf was, had ik de trap goed ontvet, had ik tussen de verflagen geschuurd enz. Ik begrijp de vragen wel maar ik voel me hierdoor wel nogal ‘laag’. Alsof ik niet weet hoe ik fatsoenlijk moet verven.
Ze moesten zelf een proefstaaltje maken, de fabrikant bellen, misschien wilde de fabrikant nog naar de trap komen kijken enz enz. Ik moest maandag maar terug komen, dus ik ben zonder oplossing naar huis gegaan.
Zondag nog eens goed naar de trap gekeken maar de lak was transparant en echt geen whitewash. ivm tijdgebrek wilde ik de trap zo snel mogelijk afmaken zoals ik de dag ervoor bij de Gamma ook al had aangegeven…
Zondag besloten om de gelakte traptreden weer opnieuw kaal te schuren, wat ons met 2 personen een halve dag werk heeft gekost en schuurmateriaal. en maandag zou ik een nieuwe pot ‘echte’ whitewash gaan halen.

Toen ik maandag bij de Gamma aankwam en vroeg naar de persoon die mij zaterdag had geholpen (zoals afgesproken) moest ik maar gaan zitten en wachten want hij had pauze ?!? Na ruim 10-15 minuten te hebben rondgelopen was hij dan eindelijk terug op de verfafdeling maar hij moest eerst nog 2 andere mensen helpen.
Uiteindelijk toen ik aan de beurt was kreeg ik mijn gelijk en de excuses. Ik zou mijn €59,- terug krijgen van de vloerlak.
Toen ik een week daarvoor de vloerlak kocht had de Gamma een korting van 10 of zelf 15%. Dit heb ik uiteraard op mijn nieuwe pot vloerlak (merk Rambo) NIET gekregen

Ik had het wel zo netjes gevonden om een kleine compensatie te krijgen. Ik heb dan wel het aankoopbedrag van de pot vloerlak terug gekregen maar door een fout van de fabrikant heeft het ons veel extra tijd en geld gekost:

-nieuwe lak
-2 'onnodige' ritjes naar de Gamma
-schuurpapier (vloerlak is sterk en gaat er niet makkelijk af)
-verf afbijt
-een halve dag extra werk.

Op de foto is vanaf onder de 1ste traptrede gelakt, de 3de traptrede gelakt enz.

Alle klachten die gemeld zijn door joselenoir