Klacht: Frontmicrofoon defect

op 25 juli 2016 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Ik heb 14 maanden geleden een Iphone 6 plus aangeschaft inclusief een nieuw abonnement. Vanaf het begin af aan bleek Siri het niet te doen en omdat ik niet veel tijd daarmee wilde bezig zijn, was ik in de veronderstelling dat ik een verkeerde instelling had gedaan. Omdat later ook het door mij nauwelijks gebruikte ‘handsfree bellen’ niet werkte ben ik op onderzoek gegaan. Het blijkt een defecte frontmic dus ik stuurde de Iphone welke veel geld had gekost (bedrijfstel) via de leverancier T mobile op voor onderzoek. Daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat ze hem niet konden maken omdat er een lichte kromming in het toestel zat. Verder was er geen enkele kras of beschadiging te zien. Ik kon kiezen uit de opties 1 vervangende tel a 422 euro of optie 2 de onderzoekskosten betalen en dan kon ik hem ongeprepareerd terug ontvangen of optie 3 ze wilden hem ook wel gratis voor mij vernietigen….
Uiteindelijk ben ik maar weer gaan bellen en vele gesprekken later werd mij medegedeeld dat ik het maar eens bij Apple moest proberen. Aldus contact gezocht met Apple via een reseller in Maastricht (Ivizi genaamd) en via de telefoon aldaar kreeg ik te horen dat ondanks mijn overschrijden van de 1 jaartermijn garantie ik grote kans maakte dat Apple een nieuw toestel zou vergoeden. Aldaar aangekomen een paar dagen later , was de opmerking ineens dat ze geen garantie meer op de tel konden geven omdat hij niet alleen niet via hun was aangeschaft maar ook omdat de …garantietermijn verstreken was en Apple dan geen vergoedingen meer doet. Ik maakte weinig kans en moest me toch echt wel op mijn consumententrecht beroepen bij…de leverancier…..
Kortom ik word van het kastje naar de muur gestuurd met een product dat destijds incompleet is geleverd en waarbij het causale verband tussen een lichte kromming en de defecte frontmic echt niet kon worden aangetoond.
Nu probeert T mobile me wel te helpen door de onderzoekskosten eo te vergoeden maar dit is een druppel op de gloeiende plaat aangezien een nieuw (lees : refurbished > hetgeen ook niet echt wordt vermeld) toestel ruim 422 euro gaat kosten.
Misschien dat jullie iets bij Apple of T mobile duidelijk kunnen maken want als trouwe klant van beide bedrijven voel ik me totaal niet geholpen.

Als T mobile of Apple een nieuwe telefoon leveren aangezien het originele product hardwarematig niet werkte. Ze sturen me van het kastje naar de muur en kijken wie wel bereidt is om mij echt te helpen. Ik heb de afgelopen jaren een veelvoud bij T mobile besteed en een honderdvoud bij Apple aan aangeschafte producten. Dit noem je loyaal aan leveranciers maar daarbij is garantie kennelijk ook tot aan de voordeur en niet daarachter.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bouddha