Klacht: Freestyle libre van fabrikant Abbott

op 12 april 2018 over CZ in de categorie Verzekering

Fabrikant Abbott heeft een geweldig apparaat op de markt gebracht de freestyle libre.
Met deze bloedglucose meter kun je dus de bloedglucose voor een langere tijd bekijken.
En met de bijbehorende sensor kun je je bloedglucose uitlezen op de mobiele telefoon doormiddel van een app.
Ideaal voor mensen met diabetes en nog ideaaler voor mijn zoon met diabetes type 1 die zijn hypo’s moeilijk aanvoelt komen waardoor hij tegen het omvallen en zware aantal aan zit.
( Bijna ) alle verzekeringen vergoeden dit geweldige apparaat behalve door het CZ.
Voor onze zoon zou dit een uitkomst zijn omdat hij geregeld zware hypo’s heeft die we bijna altijd zelf wel kunnen oplossen.
Ook zou het voor de nachten ideaal zijn omdat ik hem geregeld prik vooral na zij rugby training en toernooien houden w hem extra in de gaten.
Ook bij de training en toernooien zelf zou het super zijn even scannen en weer gas geven op het veld.

Ook zal het voor zijn vingers beter zijn want nu prikt hij tussen de 7 en 15 keer, dit is natuurlijk niet goed voor de huid en al helemaal niet voor zij vingers zelf.

Wij zouden het super vinden als hij dit apparaat toch vergoed krijgt zodat er voor hem zijn vingers meer rust is.
En voor ons de nachtelijke prikken minder worden even scannen en klaar.
Voor hem zou dat ook vele malen beter zijm omdat hij dan in de nacht gewoon lekker door kan
Slapen .

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

3 jaren geleden - Beste Anouk, Jouw klacht over de Free Style Libre stuur ik door naar mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij beoordelen deze zorgvuldig en nemen binnen vijf werkdagen contact met je op. Groet, Karlijn Medewerker Webcareteam CZ

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 04 juni 2018 om 15:45 geantwoord