Klacht: Freeler verzendt niets meer via SMTP, wel als webmail gebruikt wordt

op 11 maart 2020 over KPN in de categorie Alles-in-1

Enkele weken geleden werkte spontaan het Freeler email account niet meer dat al 15 jaar in gebruik is. Freeler is een onderdeel van KPN.
Het account was actief in Windows 10 Mail.
Webmail was niet te benaderen omdat het wachtwoord niet geaccepteerd werd. Wachtwoord reset werkt niet en gaf de melding dat het account niet bekend was. Dus werd contact opgenemen met de klanten service via chat. Na door KPN geforceerde password reset kon ik mijn wachtwoord wijzigen en was webmail benaderbaar. Vervolgens werkte het account in W10 Mail niet dus dit werd weggegooid en opnieuw ingevoerd met de instellingen zoals beschreven op https:www.kpn.comserviceinternete-mailinstellen-laptop-pc.htm. Alle email kwam binnen maar verzenden werkte niet. Ook niet bij gebruik van andere mail client software en op ander werkstation.
Via chat en telefoon contact opgenomen met KPN klantenservice, scherm overgenomen, instellingen gecontroleerd en getest met als conclusie dat er iets met het account fout zit. Dit zou doorgegeven worden aan tweedelijns support. Na een week niets gehoord te hebben opnieuw chat en telefonisch contact gehad. Ik kreeg te horen dat tweedelijns support het probleem gesloten had, want Webmail werkt toch! Ik vertelde dat we dat al een week wisten. Ik moest maar telefonisch contact opnemen vanaf de plek waar het werkstation staat, zodat men weer kon overnemen. Bij eerste telefonisch contact ging de technicus overlegen en ik hing mij 45 minuten in de wacht en ik heb de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld. Nu wel geholpen met als conclusie dat alles goed staat aan onze kant maar dat bij hun ook alles goed staat want Webmail werkt toch! Ondanks mijn protest kon men niets voor mij doen want IMAP en POP protocol is geen verplichting voor hun en ze gaan er niet verder naar kijken.

Ik ben tevreden als ons Freeler mail account weer werkt als de afgelopen 15 jaar, gebruik van IMAP protocol moet werken zoals op hun eigen web pagina's beschreven staat.

Bovendien moet het zonder problemen mogelijk zijn een Freeler account password reset uit te voeren zonder tussenkomst van de klanten service.

Bovendien moet KPN klanten service accepteren als bij de klant alles correct ingesteld staat (door hun zelf gecontrolleerd) en het werkt dan niet, dat het probleem aan KPN kant opgelost moet worden, en hun support niet stoppen omdat webmail toch werkt, niet dan !

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tore Mennens