Klacht: Fraude

op 25 augustus 2017 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Ik ben net bij proveiling.nl en ben nu al belazerd .
Ik heb een paar keer met biedingen mee gedaan , maar niks gewonnen .
Tot een dinsdag avond , toen ik 20 geveilde artikelen bij 1 veiling gewonnen had .
Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik de volgende dag een mailtje , dat deze veiling mij niet gegund werd .

Ik een mailtje gestuurd , met de vraag , tekst en uitleg .

Ik kreeg een maitje terug met daar in.

Dat de veiling mij niet gegund werd om dat de verkoper niet aan de grote vraag kan vol doen .

Maar er staat wel weer 2 nieuw veiling gepland , exact de zelfde .
5 dagen later .
Is wel heel vreemd denk ik en heel erg flauw (en dan hou ik het netjes).

Ik krijg dus niks , maar als ik over bied op een product moet ik betalen .
Als ik een product niet wil moet ik betalen .
Als ik iets niet goed doe moet ik een boete betalen .

Dus waar het op neer komt is , ik mag niks en hun alles .

Pure fraude .

J.P Hoogvliet

Als ik mijn gewonnen producten gewoon netjes krijg .

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 26 september 2017 om 16:38 geantwoord

Conform artikel 6 van de algemene voorwaarden is elk gedaan bod onder voorbehoud van gunning. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding.

De gunning wordt uitgesproken door een derde partij (curator/opdrachtgever). De reden van het niet gunnen kan zeer uiteenlopend zijn, van een minimum bod dat niet behaald wordt tot een kavel die niet meer uitgeleverd kan worden doordat deze niet meer in de staat is zoals deze aangeboden werd, tot eigendomsvoorbehoud. Laatstgenoemde is naar ons inzien het geval geweest.

Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Een bieder mag zijn of haar bieding intrekken op een openbare veiling, zolang de veiling loopt. Dit kan per mail of contactformulier doorgegeven worden onder vermelding van het kavelnummer.

Heeft op 27 september 2017 om 17:00 geantwoord

Natuurlijk ben ik het niet eens .
Ja het staat in de voorwaarde en ja ik was het er mee eens .
Maar ik had nooit verwacht dat dit altijd zou gelden , in alle gevallen .
Dus met andere worden wat hier staat is .
Je kan wel bieden op een product , MAAR als wij het bod niet hoog genoeg vinden of welke andere rede dan ook .
Dan weigeren wij dit .
MAAR als U zelf te hoog bied , dan is het jammer .oo of U moet annulering kosten betalen .
Waarom is het dan een veiling , zet dan een prijs van af neer .
maar dat zou eerlijk zij natuurlijk , stom , had ik moeten weten he .

Ik denk dat ze dit wel eens in hun beschrijving mogen zetten .

En heb het lef er voor om er vooruit te komen .
Maar dat mag je dan ook niet verwachten van een bedrijf dat zo makkelijk mensen belazerend .

Alle klachten die gemeld zijn door JPenM