Klacht: Foutieve voorlichting door medewerker Telfort.

op 30 augustus 2016 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

In juli sloot ik via Bel Simpel een contract af bij Telfort voor 16 jarige zoon. De ingangsdatum 8 augustus. Door het combivoordeel zou hij voor € 15, – per maand een sim only abonnement krijgen van 3000 MB en 800 min. Ik heb mijn vaste internet ook via Telfort evenals mijn mobiele abonnement. De volgende ontving ik een e-mail waarin stond dat het nummerbehoud was afgewezen ivm een verkeerde aanmelding door Bel Simpel. Ik heb de klantenservice van Telfort gebeld.

Daar sprak ik een bijzonder vriendelijke en behulpzame dame die mij verschrikt vertelde dat de simkaart door Telfort al geactiveerd was terwijl het abonnement nog niet was ingegaan. Dit zou nooit mogen. Ik zou hierover Bel Simpel moeten waarschuwen.

Het nummerbehoud verzoek is door haar aangepast waardoor de aanvraag opnieuw zouden worden ingediend. Dit is verder prima verlopen. Ook maakte ze melding van het feit dat het nieuwe contract voor mijn zoon op 1500MB en 400 min stond ipv het dubbele. Ik zou hier op 8 augustus over kunnen bellen en dan zou bij telfort iets omgezet moeten worden zodat het alsnog klopte. Dit was de zogenaamde verdubbelaar. Ik heb haar meerdere keren gevraagd of dat omzetten geen gevolgen had voor mijn eigen abonnement. Dit was niet het geval, verzekerede ze me. Ik hoefde alleen maar te bellen. Geen probleem.

Uiteindelijk werd het 8 augustus en was de denktermijn voorbij. Het nieuwe abonnement ging in en ik belde Telfort. Daar werd doodleuk verteld dat ik geen recht had op de verdubbeling omdat ik al een verdubbeling had? Juist dat was uitdrukkelijk toegezegd door de medewerkster in juli. Hoewel de heer aan de telefoon uiterst begripvol was kon hij uiteraard niks voor me doen. Mijn zoon moet het doen met de helft minder of ik moest mijn eigen korting maar laten vallen. In mijn Bel Simpel contract staat met dik gedrukte letter: 3000MB en 800min maar dat wordt niet geleverd. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd een dat voelt helemaal niet goed.

Ik ben al jaren tevreden klant bij Telfort maar voel me nu toch echt verkeerd voorgelicht. Als ik dit van te voren geweten had had ik het sim only abonnement van mijn zoon liever bij Symio gelaten, waar hij als zat. Dat was voordeliger en makkelijker geweest. Bovendien had het mee vele telefoontjes naar de klantenservice van zowel Telfort als Bel Simpel gescheeld.

Ik zou graag een passende oplossing willen. Telfort heeft me verkeerd voorgelicht waardoor ik de opzegtermijn van het contract met alle vertrouwen voorbij heb laten gaan. Ik vertrouwde op het advies van de medewerker dat 1 telefoontje voldoende was om de juiste MBs te ontvangen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kaatjec