Klacht: Foutieve kaarten ontvangen

op 09 juli 2012 over Rang1tickets in de categorie Kaartenverkoop

Wij hebben twee tweede rangs kaarten besteld en krijgen nu kaarten toegestuurd, op een foutieve naam en veel goedkopere kaarten.
Wij hebben €252,58 betaald en de kaarten die we nu gekregen hebben zijn waard €72,00 per stuk dus totaal €144,00.
Dit is meer als €100,00 verschil!

Wij willen de voorstelling bezoeken zoals gereserveerd, en we willen op de plekken zitten waarvoor we besteld hebben.

Mocht dit niet mogelijk zijn omdat er een dubbele boekhoudsing op na gehouden wordt, dan gaan wij gebruik maken van de kaarten die zijn aangeboden, met dien verstande dat het teveel betaalde terug gestort dient te worden.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rang1tickets in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rang1tickets een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rang1tickets

Heeft op 07 augustus 2012 om 15:03 geantwoord

Rang1tickets is een bedrijf dat tickets inkoopt bij onze leveranciers en bij particulieren. Deze worden vervolgens weer doorverkocht aan de klanten van Rang1Tickets. Hierdoor kan het voorkomen dat er een andere naam op uw tickets staat. De kaarten die u heeft ontvangen zijn toegangskaarten voor het concert. Deze zijn niet persoonsgebonden. Dit houdt in dat een ieder die in het bezit is van een toegangskaart, toegang heeft tot het evenement.

Het prijsverschil wordt in onderstaand schrijven uitgelegd;

Wij zijn een bedrijf dat zich specialiseert in het in- en verkopen van toegangsbewijzen. Het gaat hierbij voornamelijk (dus niet in alle gevallen) om toegangsbewijzen voor voorstellingen, sportevenementen en concerten die al lange tijd uitverkocht zijn. Wij maken het mogelijk om op een later moment toch nog te kunnen beslissen naar een voorstelling te gaan, ook al is deze voorstelling al uitverkocht. Uiteraard verkopen wij ook tickets voor concerten en evenementen die nog niet uitverkocht zijn. Soms is een concert uitverkocht maar worden er later nog extra tickets vrijgegeven.

Op onze website geven wij aan dat ons bedrijf kaarten verkoopt tegen een prijs die gebaseerd is op vraag en aanbod en vaak hoger is dan de inkoopprijs van de toegangsbewijzen. Leest u onze beschrijving van onze bedrijfsactiviteiten na op www.rang1tickets.nl.

Naast deze tekst die te lezen is op onze homepage is de koper ook nog eens verplicht om onze algemene voorwaarden door te lezen voor de koper de bestelling definitief maakt. In onze algemene voorwaarden leggen wij onder andere uit dat wij de toegangsbewijzen verkopen voor een prijs die dikwijls hoger is dan de inkoopprijs, afhankelijk van vraag en aanbod. Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u het vakje bij onze algemene voorwaarden aangevinkt en bent u zodoende met onze algemene voorwaarden akkoord gegaan. Het is niet mogelijk om een bestelling te doen zonder akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Bovendien staan de originele verkoopprijzen op de site vermeld. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om onze algemene voorwaarden aandachtig door te lezen om vervolgens tot de koop over te gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door tickets