Klacht: Foutieve informatie en levering!

op 17 mei 2016 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Ik heb vorige week via de veiling een keuken gezien met bovenstaand kavelnummer. Bij andere keukens op deze locatie stond duidelijk vermeld dat de keuken zonder apparatuur wordt verkocht. Echter bij deze keuken heeft NIET deze vermelding gestaan. Omdat ik zeker wilde weten dat er geen fout is gemaakt, heb ik hier speciaal met jullie klantenservice over gebeld met X. X kon mijn vraag niet beantwoorden, maar beloofde mij navraag te doen en mij een mail te sturen met het antwoord.
Onderstaand ziet u haar reactie met de uitkomst dat het kavel inclusief de apparatuur is. Ik heb vervolgens een bod uitgebracht en het kavel gekocht.
Vanochtend vol goede moed 200 km naar Rotterdam met gehuurde bus, aanhanger en extra mannetje personeel mee om de spullen te halen.
Op de locatie werd meteen duidelijk dat, ondanks mijn bewijsmail van X, ik hoe dan ook geen apparatuur heb gekocht en dat dat ook zeker niet mee ga krijgen. Na een wachttijd van ongeveer anderhalf uur kreeg ik het aanbod van een paar extra gebruikte keukenkastjes als “mats” en genoegdoening. (Een van deze kasten was te beschadigd om mee te nemen.)
De eigenaar zou voor mij eventueel wel een mats prijsje voor de apparatuur kunnen maken. Ik heb besloten om hier voor dit moment maar gebruik van te maken omdat ik anders met een keuken vol “gaten” zit.
Iets wat ik al gekocht had bij BVA moet ik nu dus extra kopen voor 1500 euro. (voor dit geld ontbreken nog steeds 2 stuks apparatuur, te weten een stomer en een oven.) Ook dit zou hij mij nog gematst kunnen doen toekomen.

Ik snap de eigenaar wel dat hij alles niet weggeeft, maar ik kan niet weten of ik nu een faillissement aankoop doe of een vrijwillige veiling van een bedrijf. Ik heb deze spullen duidelijk bij jullie gekocht! En dus lijkt mij dan ook dat BVA moet leveren wat het mij heeft beloofd.

Om kort te gaan wil ik graag van BVA een bedrag van 1500 euro ontvangen voor de bijgekochte apparatuur en nog de 2 stuks ontbrekende apparatuur of een bedrag hiervoor.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

Reactie van de melder van de klacht KlaasD.

1 jaar geleden - Zoals u kunt zien regent het klachten over BVA auctions op klacht.nl! Sinds oktober 2015 reageren ze ook niet meer op klachten. Ikzelf heb vandaag een telefoontje van Dhr. Vroon van BVA mogen ontvangen...Ze doen niets ter compensatie. Ik zou zeggen volop delen deze klacht. Tip beoordeel BVA ook op trustpilot.com...hierbij zijn ze aangesloten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BVA Veilingen nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 15 juli 2016 om 10:05 geantwoord

Geachte heer,

Graag reageren wij op uw bericht op deze site.

Voorafgaand aan de veiling is u tevens de mogelijkheid geboden om tijdens de speciale kijkdag de staat van de betreffende kavel te onderzoeken. Indien u deelneemt aan de veiling zonder voorafgaand onderzoek naar de staat waarin de goederen zich bevinden dan doet u dit voor uw rekening en risico.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

BVA Auctions

Yashmin

Heeft op 15 juli 2016 om 13:34 geantwoord

Zoals u kunt lezen in mijn klacht heb ik wel degelijk onderzoek gedaan door te bellen met BVA of de apparatuur inclusief was ja of nee. Ik heb hierop een mail gekregen van BVA waarin staat dat alle apparatuur inclusief is. Flauw om nu te zeggen dat ik meer onderzoek had moeten doen. Mijn klacht gaat niet over de toestand van het product maar om de volledigheid van het gekochte!

Alle klachten die gemeld zijn door KlaasD.