Klacht: Foute afschrijving afschrijving

op 25 februari 2020 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

ik ben per april 2016 klant geworden van F4F op basis van een 2 jaars abonnement onbeperkt in daluren. Op 6-4-2016 is er Euro 196,91 afgeschreven. Op 21-3-2018 is er voor een nieuwe periode (onder dezelfde condities) Euro 214,80 afgeschreven (so far so good) .

Nu (terwijl ik 3mnd in buitenland zit) zie ik dat een bedrag van Euro 12,54 automatisch is afgeschreven op 4-2-2020 (daar heb ik nooit toestemming voor gegeven). Allereerst heel prematuur gezien de start in april oorspronkelijk. Daarnaast wil ik gewoon weer een 2-jaars abonnement onbeperkt daluren.

Gaarne actie.

PS: Gezien het feit dat ik nog een 5-tal weken in het buitenland vertoef heb ik geen pas met nummer tot mijn beschikking

Peter Bank
Meiendel 26
2036 HP Haarlem

Als bovenstaande weer gecorrigeerd wordt. Het is wat vreemd als je al 4 jaar lid bent en 2 x 2jaar abonnementen hebt gehad en er nu zonder mij op de hoogte te brengen middels een email zo maar een (waarschijnlijk maandbedrag) afschrijft op het verkeerde moment.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 17 april 2020 om 12:34 geantwoord

Beste Peter,

Bedankt voor je bericht en excuses voor de veel te late reactie. Bij controle van de klachten kwamen wij erachter dat de reactie niet verstuurd is. In dit bericht informeer je naar de prijsverhoging die zal worden doorgevoerd vanaf 01 februari 2020. Hierover hebben wij jou op 16 december 2019 een email gestuurd. Hieronder geef ik graag nog wat extra informatie over de prijsverhoging.

Welk contract heb je afgesloten?
Op 24-3-2016 heb je je ingeschreven voor het Daluren Tweejaarcontract. Einddatum van dit contract was op 24-3-2018. Na het Tweejaarcontract is jouw lidmaatschap maandelijks opzegbaar. Bij inschrijving heb je gekozen voor een tweejaarbetaling. Op het moment dat je opzegt, zal je lidmaatschap met een maand opzegtermijn worden beëindigd. Het resterende bedrag zal dan worden teruggestort op het rekeningnummer wat bij ons bekend is. In onze algemene voorwaarden is te lezen dat wij een wijziging mogen doorvoeren. Voor deze algemene voorwaarden verwijs ik je graag naar onze website.

Aankomende prijsverhoging vanaf februari 2020
Zoals aangegeven in de brief, zullen de tarieven van een aantal van onze ’oude’ abonnementen worden verhoogd naar €14,99 per vier weken. Indien je voorheen een daluren abonnement had, is er goed nieuws. Vanaf 01 februari mag er onbeperkt gebruik gemaakt worden van onze faciliteiten.

Overstap deal
Voor de loyale leden zoals jij, bieden wij een overstapdeal aan naar het Fit SMART abonnement. Het normale tarief voor dit abonnement is €24,99 per vier weken. Op het moment dat je gebruik maakt van de overstapdeal, dan betaal je het eerste jaar €19,99 per vier weken. Het is natuurlijk niet verplicht om gebruik te maken van de overstapdeal.

Het wijzigen van je betaalritme
Bij inschrijving heb je voor een tweejaarbetaling gekozen. De prijsverhoging is dan ook doorberekend voor de twee jarige betaling. Omdat ik het me heel goed kan voorstellen dat het nieuwe tarief erg hoog is, kun je ervoor kiezen om het betaalritme aan te passen naar een vier wekelijkse betaling. Dit kun je in orde maken met een wijzigingsformulier in de club. Mijn collega’s helpen je graag verder!

Laura

Alle klachten die gemeld zijn door Peterbank