Klacht: Fout in de app – app heeft later afgemeld, te veel geincasseerd

op 20 juni 2017 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Op 19-06-2017 heb ik geparkeerd aan de ouderzijds achterburgwal in Amsterdam om 22.05 uur. Hier heb ik nog geen driekwartier gestaan en ben ik voor 23.00 uur daar vertrokken. Toen ik bij de auto aankwam wilde ik de actie stoppen maar tot mijn verbazing kon ik alleen selecteren op “start een nieuwe parkeer actie”. De actie was dus vanzelf al gestopt waardoor ik ben weggereden. Ik heb nog in de parkeerhistorie gekeken waar stond €0.50. Daarna kreeg ik om 00.06, 02.09 en om 04.11 een melding dat mijn parkeeractie nog lopend was terwijl ik nergens de actie kon stoppen en alleen een parkeeractie kon beginnen. Ik heb om 06.38 uur met de klantenservice gebeld waaruit bleek dat de transactie om 04.14 uur gestopt was. Dit is tot mijn grote verbazing aangezien ik op dat tijdstip allang op bed lag. Ik wil graag dat er nader onderzoek word gedaan naar mijn zaak, de App en verzoek het teveel betaalde bedrag in mindering te brengen.

Ik wil hier graag zo snel mogelijk antwoord op om het op een normale manier op te lossen. Indien geen antwoord op mijn klacht word gegeven weiger ik de incasso te betalen.

Wanneeer het teveel geincasserde bedrag wordt kwijtgescholden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ParkMobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ParkMobile

Heeft op 21 juni 2017 om 08:36 geantwoord

Beste mevrouw Moor Guerrero,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend om te vernemen dat uw parkeeractie langer heeft doorgelopen. Wij hebben helaas geen eerdere afmelding van u mogen ontvangen.

In deze kan ik u vermelden dat er voor het gebruik van onze app een goede internetverbinding noodzakelijk is. In bepaalde gebieden op straat, waar het netwerk druk bezet is of er een verminderd bereik is op het telefoontoestel, kan het zijn dat de verbinding niet stabiel is en kan de app geen optimale verbinding maken met het netwerk. In dat geval is het mogelijk dat uw actieve parkeeractie niet optimaal geladen wordt. Helaas hebben wij de functionaliteit van het netwerk of de internetverbinding op uw toestel niet in de hand. Als u merkt dat de app niet genoeg verbinding kan maken, dan is het te adviseren om uw telefoon opnieuw op te starten of de app geforceerd te sluiten en nogmaals openen.

Wanneer u gebruik maakt van de app, dan vindt u de bevestiging van het succesvol stoppen van een parkeeractie in de parkeerhistorie. Wij willen u daarom adviseren om na het stoppen van een parkeeractie, te allen tijde de bevestiging af te wachten en de parkeeractie na te gaan in de parkeerhistorie van de app. Staat de parkeeractie vermeld met een begin-, eindtijd en berekende kosten, dan is dit de bevestiging dat de parkeeractie correct is afgemeld. Als u dit na iedere actie doet, dan weet u zeker dat uw parkeeractie juist is afgemeld en niet ongewenst doorloopt. Helaas betreft de €0,50 die u gezien heeft, niet de berekende parkeerkosten, maar transactiekosten en een herinneringsbericht.

Wij hebben onze app-logs geraadpleegd, hierin is er precies te zien wat er gebeurt in de app. Er is te zien dat u om 22:05 uur heeft ingelogd in de app en succesvol een parkeeractie heeft gestart voor zone 10422. Om 22:54 uur is er opnieuw ingelogd, maar verder geen actie ondernomen. Pas om 4:14 uur is er opnieuw ingelogd, een afmeldverzoek verstuurd en is de parkeeractie succesvol beëindigd.

Op basis van de door u verstrekte informatie, willen wij u uit eenmalige coulance een restitutie aanbieden voor de teveel berekende kosten. Het bedrag á €26,83 zal binnen drie weken worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Wij hopen dat wij u hiermee naar wens hebben geholpen en dat u, ondanks deze vervelende ervaring, in de toekomst weer zorgeloos gebruik zult maken van Parkmobile.

Whitney van der Koelen
Customer Support Parkmobile