Klacht: Folder prijzenpakket Oudejaarstrekking is misleidend

op 18 december 2012 over Staatsloterij in de categorie Loterijen

Op de achterzijde van de Staatsloterij-folder over het prijzenpakket voor de Oudejaarstrekking 2012 staat letterlijk: “Alle prijzen bij de Oudejaarstrekking, inclusief Hoofdprijs van EUR 30 miljoen en Jackpot, worden getrokken uit de verkochte loten en vallen dus gegarandeerd.”

De jackpot is echter op 10 december bij de reguliere trekking gevallen en op haar website meldt de Staatloterij nu dat de valkans van de jackpot 1 op 7 is.
‘Gegarandeerd’ betekent toch echt 100%, of in termen van de Staatsloterij: valkans 1 op 1. Dus niet 1 op 7.

De prijzengeldfolder is dus misleidend. Potentiële lotenkopers die de folder hebben gelezen zullen nu sterk geneigd zijn om een lot mét jackpot te kopen, omdat die zogenaamd gegarandeerd zou vallen.

Ik zou tevreden zijn als de Staatsloterij erkent dat ze een zeer misleidende tekst heeft geplaatst en als gebaar aan alle lotenkopers niet door het lot (balletjes) laat bepalen of de jackpot valt, maar deze zonder meer trekt uit alle verkochte loten.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Staatsloterij in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Staatsloterij een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Staatsloterij

Heeft op 20 december 2012 om 15:20 geantwoord

In de flyer van het prijzenpakket van de Oudejaarstrekking heeft helaas een fout gestaan. Of de Jackpot valt, wordt bepaald door uit 7 ballen - 6 blauwe en 1 oranje - één bal te trekken. Alleen als de oranje bal wordt getrokken valt de Jackpot. Het winnende lotnummer wordt dan getrokken uit alle verkochte loten met Jackpot.

De flyers zijn inmiddels aangepast en vervangen. Graag wil ik u erop wijzen dat wijzigingen, zet– en typefouten in het prijzenpakket zijn voorbehouden, zoals vermeld op de flyer.

Wij bieden onze excuses aan voor de foutieve informatie op de flyer en zullen er alles aan doen om dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Staatsloterij beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door GGG2