Klacht: Pas uw werkwijze en inzagemogelijkheden aan

Equestrian-66 op 29 april 2021 over Focum Commerce B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wat een gigantisch belabberde instelling. Nu al meer dan een maand bezig om inzage te krijgen in mijn eigen gegevens maar bovenal om gegevens die niet meer up-to-date zijn te laten aanpassen.

Meerdere malen via mail (onbeveiligde verbinding) identificatie documenten moeten uploaden om antwoord te krijgen op mijn vragen.

Elke mail wordt standaard beantwoord met het verzoek om (alweer) documenten ter identificatie te uploaden. Vertragingstactiek?

Alles bij Focum wijst in de richting van het geen inzage willen geven en aanpassingen willen doen.

Is het motto van Focum: Als we maar vaak genoeg tegen werken geeft men het wel op?? Alles lijkt er wel op

Gewenste Oplossing:

Zorg voor een systeem waar mensen kunnen inloggen om hun eigen gegevens te raadplegen middels een beveiligde verbinding.

Ga eens AVG-proof werken. Want wie zegt mij dat jullie inderdaad mijn documenten (ter identificatie) verwijderen maar ik geloof dat niet.

Zorg voor klantvriendelijke werkwijzen.

Hoezo alleen bereikbaar tussen 9 en 16? En wanneer moeten de mensen dan bellen die overdag gewoon moeten werken? Of is dit ook één van hun vertragingstactieken? Mijn tip is dus om te zorgen voor een betere telefonische bereikbaarheid

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Focum Commerce B.V. over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Focum Commerce B.V. in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Focum Commerce B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Focum Commerce B.V.

Heeft op 03 mei 2021 om 12:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Equestrian-66

Heeft op 13 september 2021 om 15:04 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dat men controleren wil dat de gegevens aan de juiste persoon worden verstrekt is volledig normaal en begrijp ik ook wel. Maar dat fraudegevoelige stukken via een onbeveiligd medium zoals mail te verzenden is toch zo middeleeuws en zo niet veilig. Jammer dat men in de reactie volledig negeert dat ik mij zorgen maak om de veiligheid van mijn gegevens.

Oplossing?? er is geen sprake van een oplossing er komt een standaard en niets-zeggend antwoord

Bericht van Focum Commerce B.V.

3 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Het antwoord op uw inzageverzoek/bezwaar wordt beveiligd per e-mail toegestuurd. Wij sturen namelijk per SMS een code waarmee de e-mail geopend kan worden. Zo is er dus een beveiliging/verificatie voordat de e-mail geopend kan worden. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of 088 – 730 65 55. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Focum

Alle klachten die gemeld zijn door Equestrian-66