Klacht: ze beroven je van leve en geld

suzana op 06 juni 2024 over Florius Hypotheken en verzekeringen in de categorie Hypotheken

Ik wil een klacht indienen over de behandeling door Florius met betrekking tot mijn hypotheek. Mijn huis heeft een huidige waarde van €530.000 met een hypotheek van €147.000. Ondanks de overwaarde val ik volgens Florius onder een risico-opslag, omdat zij de marktwaarde bepalen op slechts €179.338,24. Hierdoor betaal ik al jaren een hoge rente en word ik gedwongen om het volledige bedrag af te lossen.
Een vergelijkbare situatie deed zich voor bij de flat van mijn partner, waar mijn zoon woont. Omdat Florius dit ziet als verhuur, dreigen ze de flat in beslag te nemen. Nu willen ze hetzelfde bij mij doen. Volgens Florius mogen kinderen boven de 18 niet in het huis wonen, omdat dit als kamerverhuur wordt beschouwd.
Ik begrijp niet waarom ik als eigenaar van het huis voortdurend toestemming moet vragen voor persoonlijke zaken, zoals trouwen. Het lijkt alsof Florius totale controle wil, zelfs tot het punt dat ze camera’s willen om te controleren met wie ik slaap.
Met betrekking tot de risico-opslag heb ik jarenlang geprobeerd aan te tonen dat dit niet van toepassing is. Florius stelt echter dat door de NHG de marktwaarde niet hoger mag zijn dan €179.338,24, terwijl ik mijn huis heb gekocht voor €198.000. Daardoor val ik onder een hogere rente. Het aanbod dat ik kreeg was een risico-opslag van 82% met een rente van 4.56%, terwijl de NHG-rente 4.18% is. Hoe kan het dat ik onder NHG val maar toch de hogere rente moet betalen?
Deze situatie voelt als discriminatie. Ik betaal al jaren onterecht een hogere rente en heb zelfs een taxatierapport gestuurd dat genegeerd werd. Waar staat dat je gedwongen mag worden om je hele huis te betalen?
Nu moet ik mijn rente weer aanpassen, maar ik kan alleen jaarlijks verlengen met een hoge risico-opslag van 85%. De wet zegt dat niemand gedwongen mag worden, maar Florius doet dit wel. Dit heeft mijn gezondheid ernstig aangetast; ik ben psychisch ziek door de voortdurende dreigingen en pogingen om mijn huis af te pakken. Nu proberen ze ook de flat van mijn man in beslag te nemen, waar mijn zoon en zijn jonge kinderen wonen, omdat ze denken dat ik verhuur.
Vijf jaar geleden was het geen probleem toen ik belde en de betalingen van zijn rekening werden afgeschreven. Nu is het wel een probleem. Daarom is het beter om alles schriftelijk te doen, want anders pakken ze alles van je af.
Florius is aansprakelijk voor mijn gezondheidsklachten en als er iets met mij gebeurt, zoals zelfmoord, dan hebben zij dit op hun geweten. Ze hebben me jarenlang kapotgemaakt en gedwongen leningen te splitsen vanwege de woekerpolis. Nu kan ik geen aflossingsvrije hypotheek afsluiten omdat ik niet aan hun eisen voldoe. Ik voel me een slaaf van Florius en word constant bedreigd met de verkoop van mijn huis.
Niemand lijkt me te kunnen helpen. Ik moet een adviseur van Florius inhuren voor €800 om mijn hypotheek te veranderen, maar dan komt er altijd een nieuw probleem bij. Als een automatische incasso niet op tijd kan worden uitgevoerd, beschouwen ze dit als een achterstand en moet ik zorgen dat er zes maanden geen enkele betaling te laat is. Na zes maanden verloopt mijn renteperiode en moet ik per leningdeel €150 betalen, wat weer nieuwe problemen oplevert.

IK STEL JULLIE AANSPRAKELIJK VOOR DAT IK NU PSYGIESCH PROBLEMEN HEB. IK STEL JULLIE OOK AANSPRAKELIJK ALS IEMAND HOE DAN OOK OF ZELFMOORD IS OF GEWONE DOOD DAN HEBBEN JULLIE DAT OP JULLIE GEWETEN
Ik voel mij onterecht behandeld en gediscrimineerd. Ik hoop dat hier snel verandering in komt.
En dat ze me als mens behandelen

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Florius Hypotheken en verzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door suzana