Klacht: Hans.Udink1@gmail.com

op 07 april 2020 over Florius Hypotheken en verzekeringen in de categorie Hypotheken

Met de aanschaf van het huis (Coen van Boshuizenlaan 22 Ouderkerk aan de Amstel 1191SC) hebben we een hypotheek afgesloten. Daaraan was een polis verbonden waarin een bedrag werd gespaard voor afbetaling van de hypotheek (hypotheek: 1.182.509). In oktober is het huis verkocht. Ik heb alle gegevens van de hypotheek en de gekoppelde polis aan de notaris doorgegeven om alles op 3 januari 2020 af te ronden en over te dragen. In december bleek dat Florius niet bereid was om de polis uit te keren op 3 januari 2020. De Notaris heeft daar wel uitdrukkelijk om gevraagd. Ik heb daar een aantal onplezierige gesprekken over gevoerd met Florius, maar zij waren niet bereid om alles te regelen voor 3 januari 2020. Ik heb de waarde van de polis opgevraagd. Deze was € 14.132,- en heb dat bedrag toen zelf moeten voorschieten om te zorgen dat de verkoop 3 januari 2020 toch door kon gaan.
Ik heb direct een aanvraag formulier ingevuld (volgens het proces bij Florius) om z.s.m. het bedrag alsnog terug te krijgen. Het is nu7 april 2020. Ik krijg van Florius te horen dat zij helemaal niets met het aanvraag formulier hebben gedaan en het nu pas gaan regelen. Dat wil zeggen dat de aandelen in de polis worden verkocht. Ik zou dan binnen 30 dagen geld krijgen.
De aandelen zijn gezakt dus het is maar de vraag of ik de volle € 14.132,- terug krijg. De service medewerker heeft gemeld dat zij intern een klacht zou indienen. Overigens heb ik reeds eind december ook een klacht bij Florius ingediend waar ik nooit wat over heb gehoord.
Ook dit keer heb ik geen vertrouwen in de klacht en vraag ik mij überhaupt af of ik mijn geld wel krijg en als ik het krijg het wel € 14.132,-.is.

Kort samengevat:
• Ik zou 3 januari 2020 € 14.132,- (bedrag is door florius opgegeven) moeten krijgen van Florius. Zij hebben geweigerd dit geld tijdig over te maken op mijn rekening. Ik heb daar een klacht over ingediend bij Florius. Op de klacht is nooit een terugkoppeling op geweest.
• Na het invullen en inleveren van het aanvraag formulier van Florius om het z.s.m. over naar mijn rekening heeft Florius beloofd binnen 30 dagen het bedrag over te maken. Dit is een standaard proces bij florius.
• Het is nu 7 april 2020 ik heb Florius wederom gebeld en aangegeven dat het bedrag nog steeds niet is gestort. Florius zou intern wederom een klacht uitzetten en ik zou worden teruggebeld.
• Naast dat Florius hun afspraken steeds weer niet nakomt vraag ik mij nu af of ik ooit wel iets krijg uitbetaald van de € 14.132,- waar ik recht op het. Ik ben sowieso schandalig behandeld door Florius.

Als Florius het bedrag € 14.132,- op de aangegeven rekening overmaakt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Florius Hypotheken en verzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans Udink