Klacht: Flinke missers er 2400 euro bijbetalen

op 21 juli 2018 over Carpetright in de categorie Interieurbedrijven

In februari liep ik in de Carpetright Alkmaar, Koedijkerstraat 9. Ik zag een prachtige laminaatvloer en ben later die week op 3 maart gaan bestellen. (zie foto)

Per 3 mei kreeg ik de sleutel van een koop appartement en ik wilde graag de vloer in alle kamers hetzelfde.
Niet wetende wat er onder de huidige vloer zat maakte niet uit, dat kwam wel goed werd er in de winkel gezegd.

Daarnaast wilde ik na de sleuteloverdracht snel verhuizen. Dit was geen enkel probleem. Het laminaat zou in max. 1,5 dag gelegd worden op maandag 7 en dinsdag 8 mei.

En zo werd het laminaat en de ondervloer besteld. (zie bon 1)

Voordat het laminaat kwam ben ik dagen bezig geweest om de oude vloeren te verwijderen en ook de plinten in de woonkamer, deze had ik namelijk bij de nieuwe vloer besteld.
In de rest van de woning zaten ook hoge plinten die ik met een lik verf kon bijwerken. Echter bij het verwijderen van het laminaat wilde ik weten of ik deze plinten kon laten zitten. Ik heb foto’s gemaakt. De Carpetright Alkmaar gebeld en ben in de winkel langsgeweest. Dit kon helaas niet werd er gezegd en zo heb ik door mijn hele woning hoge plinten moeten verwijderen en ook aanschaffen bij Carpetright.

De plinten waren namelijk gespijkerd, geboord en gelijmd aan de muur dus de hele muur kwam mee.
De bon werd aangepast en helaas moest ik fiks bijbetalen voor de plinten. (zie bon 2)

Op maandag 7 mei kwamen de drie stoffeerders aan met het laminaat. Eerste opmerking was, dat ik de hoge plinten had moeten laten zitten. Daar hadden ze gewoon tegen aan kunnen werken! Hier baalde ik gigantisch van, want het advies in de winkel was weghalen..
Ten tweede bleek het verkeerde laminaat besteld.

Ik ben met een plank teruggereden naar de winkel en zag dat het bord met de naam al vanaf februari!!!! bij de verkeerde laminaatstapel lag. De mevrouw in de winkel zei lachend, “ oeps kan gebeuren” .. Ik mag hopen dat er niet nog meer klanten verkeerd laminaat hebben besteld door deze fout en dit heb ik ook aangegeven.

Gelukkig bleek het laminaat wat ik wilde hebben en in de winkel had gezien op voorraad in het magazijn. Echter er was een volgend probleem.
De stoffeerders gaven aan dat de vloer niet egaal genoeg was en alles geëgaliseerd moest worden.
Ze zeiden dat het typisch voor jaren 60 bouw is, dat de deur posten en kozijnen eerst zijn geplaatst en toen in alle ruimten beton gestort. Dit hadden ze in de winkel moeten weten en vragen bij de gegevens over de woning.

De stoffeerders kregen ruzie met Carpetright Alkmaar m.b.t. de plinten waarin ik onjuist was geadviseerd evenals het egaliseren.
Ze zijn boos naar huis gegaan en hebben de samenwerking met Carpetright opgezegd.

Ik zag tussen het laminaat, ondervloeren en zonder goed voorzicht op een betonvloer. Alle partijen die meubels zouden leveren die week heb ik met veel moeite moeten verschuiven.

Uiteindelijk heb ik contact gehad met Emil van Carpetright Alkmaar. Hij gaf aan dat er een andere stoffeerder zou komen die ook het egaliseren met mij door zou spreken.
De stoffeerder is Ruud en wilde graag alle problemen voor mij oplossen.

Uiteindelijk nadat Ruud inspectie in de woning heeft gedaan heeft hij overleg gehad met Carpetright. Ik werd gebeld door Emil met de boodschap dat het allemaal wel een probleem dossier aan het worden was, maar ze gingen het oplossen. De plinten a 1000 euro extra zou ik “ krijgen” . Het egaliseren kwam op ruim 6000 euro uit, maar ik had “ mazzel” ik hoefde MAAR 2400 euro (minder dan de helft) extra te balen en dan werd ik enorm gematst hoorde ik. (zie bon 3 a en b)

Even 2400 euro die je hebt gereserveerd voor andere zaken in de woning is geen kleine extra. Maar de meubels kwamen en de verhuislift kon niet omgeboekt worden, dus de vloer moest erin.

1,5 week later met egaliseren en leggen ligt de vloer erin. Dat is niet de 1,5 dag die in de winkel was aangegeven en daarnaast heb ik een hoop stress, ellende gehad waarvoor ik ook nog 2400 euro moest bijbetalen..

Ik ben gaan verhuizen en wilde eerst dat alles tot rust zou komen.
Nu 1,5 maand later hoor ik enorm veel mensen over de vloer en de afwerking van de plinten en vloer.
De kwaliteit is niet wat ik voor ogen had en na 2x egaliseren mag je verwachten dat plinten netjes aansluiten op de vloer. Ook zijn de hoeken van de plinten niet mooi afgewerkt.

Ook zijn er twee gaten gemaakt, een in de vloer en een in de plint voor kabels waarbij ik had aangegeven niet te gaan gebruiken. (er zat ook geen stroom op en er is niet gevraagd wil je deze nu doorknippen we kunnen niet verder).

Ik wil wel aangeven, dat Ruud met zijn mannen hun uiterste best hebben gedaan, flink hebben overgewerkt en vol zaten gepropt door Carpetright met werkzaamheden. Ik geloof oprecht dat zij hun stinkende best hebben gedaan onder barre omstandigheden en een hoop stress ook van andere klanten. Dit wil ik wel graag even benadrukken!

Naast deze brief heb ik afgelopen donderdag 19 juli contact gehad met het hoofdkantoor van Carpetright die mij toch verwezen om dit verhaal bij de winkel zelf neer te leggen. Op donderdag 19 juli heb ik daarom Carpetright Alkmaar gesproken en aangegeven dat ik een klacht in wil dienen over alle gang van zaken en alle ellende en extra geld het mij heeft gekost voor een vloer waar ik niet tevreden over ben.
Ik zou gister vrijdag 20 juli teruggebeld worden door Emil. Dit is niet gebeurd.

Vandaar dat ik mijn verhaal via meerdere kanalen kenbaar zal maken. Er is meer dan genoeg fout gegaan en een excuus of sorry heeft er vanuit Carpetright nooit ingezeten.

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk hoe dit opgelost gaat worden.
Gezien ik net rust heb in de woning zit ik niet op herstelwerkzaamheden te wachten en nog meer troep en ellende. Wel eis ik een schadevergoeding of terugbetaling van het geld voor deze slechte gang van zaken maar bovenal de kwaliteit die de wensen over laat.

De vloer of plinten opnieuw leggen veroorzaakt wederom een hoop troep en ellende. Graag zie ik het bijbetaalde deel teruggestort op mijn rekening. Zoveel ellende voor 2400 euro bijbetalen en dan helaas zeer matige afwerking vind ik niet gepast.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carpetright over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Carpetright in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Sjaantje88