Klacht: Flexxfloors (natuursteendecor – antraciet) krast ontzettend – klacht ongegrond verklaard

tienalf op 28 oktober 2013 over Karwei in de categorie Bouwmarkten

Half augustus een Flexxfoor (nat.steen antraciet) gelegd in hal, keuken en bijkeuken. Men beweert dat het krasbestendig is, maar dat bleek al heel snel niet te kloppen. In september een klacht ingediend bij Karwei. Rapport opgemaakt in de winkel. 17 oktober is een heer van CDE Brandvaria b.v. gekomen om e.e.a. te beoordelen. Er zitten op diverse plekken krassen en vooral bij de eetkamerstoelen is opvallend hoe sleets de vloer al in zo’n korte tijd is op die plek. Ja je schuift regelmatig een stoel aan. Vandaag 28 oktober bericht gekregen dat de klacht is afgewezen. Er wordt gesuggereerd dat en niet normaal met de vloer wordt omgegaan (medewerkster van Karwei-Hoorn aan te telefoon). Onzin! Wij zijn een stel van eind 50, begin 60, zonder kinderen, geen hond e.d. Geen wilde feesten of wat dan ook. Stoelen hebben dunne poten die voorzien zijn van kunststof doppen. Dat zou toch voldoende moeten zijn. Op onze vorige vloer (laminaat) ging dat zo’n 15 jaar prima zonder veroorzaken van krassen. Nu beweert Fetim (de fabrikant/importeur) en Karwei dat we maar viltdopjes onder de poten moeten aanbrengen. Kan gewoon niet gezien het feit dat het dunne pootjes zijn, voor van hout en achter metaal (die dus voorzien zijn van kunststof doppen). Verder zijn op de vloer op diverse plekken de nodige krassen waarneembaar. Binnen een tijdsbestek van enkele maanden m.i. echt onaanvaardbaar. Een vloer is er tenslotte voor om op te leven, over te lopen en er wordt ook wel eens iets geschoven, zoals een stoel. als dat niet kan, dan is een vloer niet geschikt om als vloer te worden betiteld. Erg is nog dat de medewerkster van Karwij er maar opbleef hameren dat de garantie (10 jaar!) alleen geldt bij normaal gebruik… Als wij dan beticht worden van een blijkbaar niet normaal gebruik, dan vraag ik me af hoe zo’n vloer er uit gaat zien na 4 of 5 jaar als er een gezin met b.v. een hond gebruik van maakt. Men schermt juist met krasbestendigheid volgens norm EN649 op een promofilmpje op internet.
Het leggen was toch een klus (zo’n 36 m2 totaal) en als nu blijkt dat het werk zo’n beroerd resultaat oplevert, dan verwacht je wel een meer klantgerichtere / oplossingsgerichtere houding van fabrikant en detaillist.
Van een vloer van zo’n 1110 euro (normale prijs excl. de korting vanwege een aanbieding) mag je toch wel enige slijt- en krasbestendigheid verwachten?

Gezien de huidige staat en de te verwachten situatie over een paar jaar lijkt me maar een echt goede oplossing mogelijk: De gemaakte kosten, zijnde 877 euro, restitueren. Over het werk en de kosten van het leggen en het weer verwijderen zal ik het dan maar niet hebben.

Inmiddels is de klacht wederom afgewezen door Karwei. Men blijft zich verschuilen achter dat ene rapport van de expert die in naam van de leverancier (FETIM) is komen kijken. Ja, we konden een contra-expertise aanvragen die door Fetim dan zou worden geregeld (komt er op neer dat Wij van WC-eend bevelen WC-eend aan). Kost maar liefst € 163,35, te betalen door de klant als de klant wederom in het ongelijk wordt gesteld. Inmiddels komen er steeds meer krassen in de vloer. Wordt er niet mooier op. 10 jaar garantie... welke garantie?

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Karwei in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door