Klacht: Fit For free doet smerige graai in portemonnee van leden en verhoogt op gluiperig wijze het abonnement met meer dan 30% i.p.v. 3%.

op 17 mei 2019 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Uitkijken allemaal, we worden met droge ogen belazerd. Zoals bekend is het lage btw-tarief verhoogd per 01-01-2019 van 3 naar 9%. Voor het leden behoud, kunnen de bedrijven in principe de afdracht van de btw-verhoging voor eigen rekening nemen. Ja, mooi niet. Ammehoela denkt Fit For free, natuurlijk. Hoe meer we de leden kunnen uitmelken, hoe beter voor de winst.

Wat is de casus. Ik ben al acht jaren lid van de club en ben ik kennelijk in het bezit van een z.g. daluren abonnement uit november 2011. Dat betekent vόόr 17:00 uur inchecken etc. In januari 2019 werd het normale abonnement bedrag afgeschreven zonder de verhoogde btw. Dit betaalde ik sinds al bijna 8 jaren. Nu komt het. In februari 2019 werd er zonder enige voorafgaande aankondiging €13,99 automatisch afgeschreven. Dit kwam op €3,04 meer dan het oorspronkelijk bedrag dus: een verhoging van 30%. Volgens mij berekening is het nieuwe tarief €11,25 incl.

Ophouden met de graai praktijken en het immorele verdienmodel over boord gooien. Z.s.m. restitutie van het onrechtmatig teveel betaalde abonnementsgeld van €10,95.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

Bericht van fit for free

4 maanden geleden - Beste E. Sawermi,Bedankt voor je klacht. Om deze in behandeling te kunnen nemen heb ik meer gegevens van je nodig. Kun je ons je lid of pasnummer toesturen?Wij hebben begin van dit jaar noodgedwongen voor alle leden ( dus ook bestaande leden) de tarieven verhoogd. Dit is vanwege een opgelegde BTW verhoging en de jaarlijks stijgende kosten. Om na te gaan of dit bij jouw abonnement ook het geval is ontvang ik graag de gevraagde gegevens.Vriendelijke Groet,Denice

Bericht van fit for free

4 maanden geleden - Beste E Sawermi,Helaas hebben wij nog geen reactie van je mogen ontvangen. Kun je aangeven of wij je klacht in behandeling moeten nemen of deze mogen sluiten?Vriendelijke groet, Denice

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 03 juni 2019 om 10:52 geantwoord

Oplossing reeds geboden, geen reactie ontvangen. Om deze reden is deze klacht gesloten.

Beste E Sawermi,

Vriendelijke groet,
Denice

Alle klachten die gemeld zijn door sawermi