Klacht: Financiële benadeling klanten

op 22 februari 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Klacht 1: Deze boodschap kreeg ik va mijn mail van de NS:
Eerste incheckmoment bepaalt tarief voor gehele reis. De eerste keer dat u incheckt bepaalt of u met korting reist of niet. Checkt u onderweg even uit en binnen 35 minuten weer in? Dan vervolgt u uw reis voor het tarief van uw eerste incheckmoment.
Gevolg: Als ik vóór 9 uur in mijn woonplaats instap betaal ik (terecht) het volle tarief. Vervolgens moet ik na 9 uur overstappen en nog een paar uur reizen. Volgens deze nieuwe ‘regel’ krijg ik dan mijn 40% korting niet meer!!!

Klacht 2: In het verleden kreeg je bij een vertraging van een half uur de helft van de reiskosten terug en bij een uur het hele bedrag. Het maakte niet uit of je het laatste deel van de reis aflegde met b.v. Arriva, want uiteindelijk kwam je een half uur of een uur later thuis. Sinds kort geldt deze regel niet meer. Alleen het oponthoud van de NS trein zelf wordt gerekend.
Gevolg: Ik kom 2 minuten te laat aan met de NS trein. DE Arriva-trein is net weg. Ik moet een uur wachten en maak kosten voor minimaal een drankje tussen vier muren.

Klacht 1 en klacht 2: Dat de oude regels in ere worden hersteld.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kaartnummer 3528 0434 1450 8751