Klacht: Fiets in metro tijdens spits

op 01 februari 2014 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Doordat het niet meer toegestaan is met de fiets in de metro te reizen tussen 7 en 9 uur ’s morgens is het voor mij erg moeilijk geworden om mijn werk als wijkverpleegkundige te blijven uitvoeren. Ik ben woonachtig in Amsterdam zuidoost en werk vanaf verschillende locaties in het centrum of oud west. Zoals u misschien begrijpt bestaat mijn werk uit veel fietsen van het ene naar het andere adres en als daar dan nog een fietstocht van de Bijlmer naar de Willemstraat, de van Oldenbarneveldstraat of Postjesweg bij komt is dat uitermate vermoeiend en eigenlijk niet te doen. Rond half 8 neem ik doorgaans de metro die dan absoluut niet overvol is en ik heb niet het idee dat er iemand last van mijn fiets heeft. Tot nu toe heb ik steeds mijn fiets meegenomen omdat ik geen andere mogelijkheid heb maar gisterenl werd ik door de controleurs uit de metro gezet en kon verder gaan fietsen. U begrijpt dat ik daar niet blij van werd evenals mijn werkgever en clienten.

Waarom niet alleen tussen 8 en 9 uur en tussen 17 en 18 uur geen fietsen in de metro?
Een ontheffing?

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door possonja