Klacht: Fast Heat Up GV6760 – Stoomgenerator

op 14 februari 2018 over Tefal in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Op 15/11/2016 een strijkijzer van Tefal (EUR140,00) gekocht.
Gedurende gehele periode gebruik gemaakt van strijkwater, omdat ik geen kalk in het apparaat wilde hebben.
Na 2 jaar en 3 maanden blijkt het apparaat defect te zijn.
Het apparaat gaf op een gegeven moment dat het ontkalk moest worden. Dat is vreemd omdat er nooit leidingwater in het apparaat is geweest.
Daarna begon het apparaat heel veel lawaai te maken en gingen alle lampen aan. Heb het apparaat vervolgens helemaal leeg gemaakt en opnieuw gevuld om opnieuw in gebruik te nemen. Echter, gaan alle lampen weer branden/knipperen en wederom veel lawaai. Kort hierna gaat het apparaat uit om vervolgens nooit meer aan te gaan.
Nou dan begint het overleg met de dame van Tefal. 3 maanden uit de garantie.
Na mijn verhaal te hebben gehoord is haar conclusie “het apparaat is echt overleden”. Echt? Dat is nieuws voor mij!!
Vervolgens geeft mevrouw aan dat uit ervaring blijkt dat het aan het strijkwater zou liggen. Volgens haar hebben zulke machines leidingwater(kalk) nodig om goed te kunnen functioneren. Gek hoor als je dan vervolgens om de zoveel tijd moet ontkalken.
Aangegeven dat ik het een vreemd verhaal vind en dat ik het niet helemaal geloof.
Maar op mijn vraag om coulance van Tefal wordt aangeboden om het apparaat op mijn kosten te laten repareren.
Ik vind het niet netjes van Tefal.

Als Tefal een deel van de kosten op zich neemt.
Ik begrijp dat de strijkijzer uit de garantie is, maar 3 maanden noem ik niet "ruim" uit de garantie.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tefal

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tefal in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Cjsilva