Klacht: Faktuur voor nietgeleverde DVD

op 28 juli 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Hele onbeschofte manier en afhandeling niet geleverde DVD.
Vorig jaar zou bij een boek engels een bijlage zitten met een DVD.
Echter ik heb of mijn zoon hebben nooit de DVD ontvangen, wel een bericht van Nalevering software, omdat een DVD software is en ik aanvulend verzekerd ben voor schade verlies en/of diefstal en mijn zoon later ook bericht via de -e-mail kreeg dat software gewdownload kon worden enkele weken later op 19 Augustus, was ik in de veronderstelling dat dit niet belangrijk was immers ze hebben het boek wat al heel oud was en op de laatste bladzijde in lege envelop in het boek voor ruimte van deze DVD, heb ik verder geen notie of melding van gemaakt, mogelijk zat dit bij de software die gedownload kon worden nu online, kan zijn dat ik daar zelfs voor gebeld heb naar van Dijk toendertijd maar dat weet ik niet zeker.
Nu kon mijn zoon afgelopen studiejaar zijn spullen van vandijk niet inleveren op school dus ik heb vorige week de spullen ingeleverd, maar nooit DVD ontvangen, die stond op zijn inlevelijst, dus heb ik apart melding gemaakt aan van Dijk dat deze DVD er niet bijzat en ook nooit heb ontvangen.
Krijg ik vnadaag een faktuur van VanDijk van 48,50 voor de ontbrekende DVD.
Ik ging bellen en na een half uur in de wacht te hebben gestaan werd er eindelijk opgenomen, Ik kreeg een aardige meneer aan de lijn, verteldde het bovenstaande verhaal, en ik werd drie maal in de wacht gezet zodat deze meneer ging navragen.
Ik verteldde hem dat ik niet wilde betalen voor iets dat ik/wij nooit hebben gehad of hebben ontvangen en hoe op te lossen.
Hij vroeg hebt u een schadeformulier ingevuld toen u de boeken had ingeleverd, ik zeg nee, want ik heb de boeken vorige week ingelverd bij jullie,, hij zegt heeft u een ontvangstbewijs gehad,, ik zeg ja jullie hebben zelf een bericht gestuurd dat jullie het pakketje hebben ontvangen.
Hij zegt ja meneer u heeft wel een verzekering afgesloten maar die is alleen geldig bij diefstel of schade,,, ik zeg jullie plegen nu toch diefstal door mijn met bijna 50 euro te na..ien,
Ik zeg als mijn zoon de boeken gewoon had ingeleverd had ik dus niet een factuur gekregen.
HIj.,,Hmmm tja even kijken,,,hmm nee want het schadeformulier of verzekering is geldig tot de dag dat u of u zoon het inleverd en is niet op de dag zelf geldig.
Ik zeg,,, dan hebben jullie mij dus dubbel gena,id, eerst door mij een faktuur te sturen van bijna 50 euro en daarna mij nog geld af te troggelen voor een verzekering die niet eens geldig is of waarvan jullie weigeren in dit geval toe te passen.
Ik zeg ik ga verder procederen en/of stappen ondernemen naar jullie toe want dit is ongehoord.
Meneer sprak zichzelf al tegen, want op de dag van inlevering als iets niet compleet is word een schadeformulier ingevuld, desnoods met een dag datum eerder waardoor dit gedekt zou zijn, daarnaast kun je dus vragen de boeken verlengt te mogen houden, dus dat de verzekering geldig is tot de officiele dag van inlevering is dus larie, dat zou dus beteken dat studenten die gebruik maken van een verlate inlevering, zij niet meer verzekerd zijn via de verzekering scahde en diefstal waar ze voor betaald hebben.
Meneer wou niet overstag gaan en bleef erbij dat ik de faktuur moest betalen. Meneer zei dat ik in het begin van het jaar dit had moeten melden, echter ze maken alleen maar gebruik van online formulieren bij klacht of vraag en telefonisch, dus ik weet neit zeker of ik toen wel of niet heb gebeld hierover. Staat mij wel iets van bij dat ik gebeld heb en dat dit online nageleverd zou worden, maar ik weet niet of dat niet meer zeker omdat ik heb gedacht dat dit ook geen probleem zou zijn omdat er een verzekering op zit en ik een verzekering hierop heb afgesloten.
DUS TOCH,
Wat een KL.te bedrijf een klant laten betalen voor iets wat ze niet geleverd hebben en een klant betalen voor iets waar hij voor verzekerd is.

In principe hadden ze mij alsnog in de gelegenheid moeten stellen om het schade formulier hiervoor in te laten vullen.
Ze hadden kunnen zien dat ik aanvullende verzekerd ben voor verlies/diefstal of schade via hun, waarom zij daar niet gebruik van maken en op deze onwettige manier toch geld van mij proberen af te troggelen voor een niet geleverd product is voor mij een raadsel.
Ik zou dan ook willen zien dat VanDijk met zulke praktijken direct stopt en alsnog de de factuur rectificeren ongedaan maken van bijna 50 euro.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 28 juli 2016 om 14:00 geantwoord

Beste meneer van Maurik,

We vinden het vervelend te horen dat u tijdens het telefoongesprek met onze klantenservice onduidelijke informatie is verstrekt over de door u beschreven situatie; hiervoor bieden wij onze excuses aan.

Wanneer u aan het begin van het schooljaar een boekenpakket van ons ontvangt, benadrukken wij dat het pakket goed door de klant gecontroleerd moet worden op ontbrekende boeken of bijlages. Op de pakbon die in het pakket zit is te zien welke artikelen er in het pakket moeten zitten. Bij ontbrekende middelen kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst melden bij VanDijk.nl zodat wij kunnen zorgen voor een vervangend exemplaar en dit geen inleverproblemen met zich mee brengt.

De regeling voor vervanging bij schade of diefstal is bedoeld voor boeken met water- of brandschade en gestolen boeken. Om aanspraak te maken op de regeling in dit laatste geval moet er sprake zijn van ontvreemding nadat het artikel in bezit was van de klant en moet er van diefstal aangifte worden gedaan bij de politie.

Echter willen wij in deze situatie coulance toekennen en is besloten de opgestelde schadefactuur binnen het account van Mauritius te crediteren. U ontvangt hiervan ter bevestiging een creditfactuur toegestuurd per mail.

We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door mauritius