Klacht: faktum Applad eukeonderdelen niet leverbaar

op 02 augustus 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Faktum Aplad wit onderdeel ladefronten 60×57 cm 2 stuks zijn niet meer leverbaar. ik heb hierover een mail gestuurd naar ikea. hierin heb ik wederom een klacht aangegeven over de kwaliteit vd fronten (gebarsten laklaag) en dat ik genoodzaakt ben alle fronten van de keuken te vervangen. aangezien het merendeel van de fronten hier last van hebben. Ik heb in 2008 al eerder een klacht hierover ingediend. Er werd toen toegegeven dat er indd meer klachten zijn geweest over de kwaliteit vd laklaag maar dat er zonder bon geen garantie kon worden gegeven. Ook aangegeven dat de bon onleesbaar was geworden tijdens de verbouwing ivm zonlicht, en is weggegooid. De keuken is nu precies 10 jaar.
De reactie van Ikea: \” De APPLAD ladefronten van 60 x 57 cm. zijn inderdaad niet meer te bestellen via de after sales website. Wel hebben we nog een (beperkte) voorraad voor garantieaanvragen.
U kunt eventueel een aanvraag doen of IKEA uit coulance één van deze sets voor u kan bestellen om uw keuken weer compleet te krijgen\”.

Ik heb maandag 11 juli een verzoek ingediend om hiervoor inaanmerking te komen en foto\’s toegevoegd van de klacht. ook heb ik die dag alle overige fronten die ik nodig heb besteld en betaald.

op mijn email heb ik tot op heden niets meer gehoord.
ik heb ook telefonisch contact gehad met de klantenservice over hoe ik hiervoor in aanmerking kan komen. Die snappen niets van mijn verhaal en kunnen me niet helpen. is een andere afdeling.

als ik de 2 onderdelen alsnog (gratis) krijg.

ik vind het schandalig dat je 25 jaar garantie krijgt op een keuken maar dat ze dit niet kunnen waarmaken als ze in 1 keer de faktumkeuken uit de collectie halen. ik hou de aftersales al meer als een jaar in de gaten en het onderdeel is al meer dan een jaar niet leverbaar. er wordt geen service verleend als je geen bon meer hebt.
indien het missende onderdeel niet geleverd kan worden vanuit de garantieregeling zit ik met een incomplete en deels lelijke keuken en mogen ze me kosteloos een nieuwe keuken aanbieden.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 02 augustus 2016 om 18:52 geantwoord

Vanaf 1 augustus behandelen wij geen berichten meer die via dit forum binnenkomen. We raden je dan ook aan om contact op te nemen met de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html
Wij of onze collega’s helpen je dan graag verder.

Webcare Team
IKEA Nederland