Klacht: Factuur voor nooit ontvangen boek

op 11 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn zoon heeft (evenals een groot aantal klasgenoten) een boek niet ontvangen. Hij heeft dit gemeld op de site van van Dijk, maar hierop is niet gereageerd. Men zegt nu dat dit niet terug te vinden is.
Dit boek is dus niet ingeleverd en omdat het deel b was is deel a ook weer mee teruggegeven. Dit heb ik per post aan van Dijk verzonden en een ontvangstbevestiging van hen ontvangen.
Na enige heen-en-weer gemail met van Dijk, waar zij voet bij stuk houden, hebben we vandaag een factuur ontvangen van € 80,65!

Als de factuur gecrediteerd wordt

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 11 augustus 2017 om 13:53 geantwoord

Beste mevrouw Kienhuis,

Wanneer er binnen 30 dagen na ontvangst van een boekenpakket een artikel via Mijn VanDijk als incompleet wordt gemeld, sturen wij ten alle tijde een vervangend exemplaar naar de klant om te zorgen dat het pakket alsnog compleet gebruikt kan gaan worden. We vragen u in de meeste gevallen om de incomplete set naar VanDijk terug te sturen en de nieuw geleverde set te gaan gebruiken in het betreffende schooljaar.

Wij hebben geen melding van een incompleet geleverd artikel ontvangen en u derhalve ook geen nieuwe set kunnen toesturen bij aanvang van het schooljaar. Op de papieren die bij een pakket ingesloten zitten, attenderen we u er op het pakket goed te controleren op kwaliteit en eventuele ontbrekende artikelen en hiervan bij ons melding te maken. Op elke van deze meldingen ontvangt u van ons reactie, danwel per e-mail, danwel in de vorm van een vervangend exemplaar per post met een begeleidend schrijven.

Daar geen van bovenstaande plaats heeft gevonden, hebben wij moeten concluderen dat er geen melding is gemaakt van het incompleet geleverde artikel.
De schadefactuur voor het niet volledig inleveren van een set is derhalve terecht.

We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
^Gerda