Klacht: Life Style Experience

op 05 februari 2018 over Eye Media Television in de categorie Media

Recent zijn wij gebeld door EMTV om deel te nemen aan het programma “Lifestyle Experience”. Wij hebben een kleine camping aan huis en de opnames zouden over onze camping gaan.

In eerste instantie leek het ons interessant en hebben wij dan telefonisch ook toegezegd.

Wij moesten hiervoor nog iets ondertekenen en ontvingen hiervoor ook een email.
Hierin moest ik op diverse knoppen klikken om, zo dacht ik, een document te downloaden, te ondertekenen en weer ingescand terug te mailen.

Later bleek het om een soort elektronische handtekening te gaan die ik dus blijkbaar al had “getekend” ondanks dat er nergens een echte handtekening staat.

Los van bovenstaande kregen we een paar dagen later te horen, dat mijn schoonvader dusdanig ernstig ziek bleek te zijn, dat hij is uitbehandeld in het ziekenhuis en nu stervende is.
De verwachting is dat hij niet langer dan max. 6 maanden nog te leven heeft.

Dit was voor ons de reden om direct aan EMTV door te geven, dat wij niet aan het programma wilden meedoen, want je gaat niet vrolijk opnames maken, terwijl je wellicht bezig bent met de begrafenis van de vader van mijn man te regelen.

EMTV verraste ons opeens met hun “algemene voorwaarden” en gaf aan, dat wij dan 50% van het overeengekomen zouden moeten betalen.

Deze algemene voorwaarden hebben wij nooit als bijlage in de emails van hun ontvangen, dus hiervan waren wij niet op de hoogte.

Bij latere navraag zei EMTV, dat wij tijdens het “ondertekenen” ergens op een groene pijl hadden kunnen klikken.

Echter staat nergens, dat onder deze pijl de algemene voorwaarden verstopt zijn.

Ook werd nergens aangegeven, hoe en waar wij de algemene voorwaarden zouden kunnen vinden.

Wij hebben contact opgenomen met onze advocaat en deze zei dan ook, dat ons de algemene voorwaarden niet juist ter hand zijn gesteld en EMTV zich hier dan ook niet meer op kan beroepen.
Deze algemene voorwaarden zouden dus niet meer geldig zijn.

Ondanks deze commentaar naar EMTV toe ontvangen wij nu alsnog van hun een factuur. Deze zullen wij uiteraard niet betalen.

Wanneer EMTV deze factuur intrekt.

Alle klachten die gemeld zijn door Oegenbos