Klacht: Misleiding en oplichting door Eye Media Televison B.V.

op 28 september 2017 over Eye Media Television in de categorie Media

Helaas ben ook ik slachtoffer van oplichting en misleiding door Eye Media Television B.V.

In Juli 2017 ben ik gebeld door Eye Media Television B.V. met de vraag of ik mee wilde doen aan een televisie uitzending wat later in 2017 uitgezonden zou worden.
Een hele enthousiaste meneer gesproken en het klonk allemaal heel leuk en aardig (overigens is achteraf gebleken dat het bedrag wat mij geboden werd, belachelijk veel was, namelijk tegen de 4000 euro aan. Tevens blijkt achteraf ook dat ze gelogen hebben over het aantal kijkcijfers, blijkt fors lager uit te vallen).
Om 16.00 werd ik door hem gebeld en na een kort overleg te hebben gehad, heeft hij mij binnen 15 min. teruggebeld om samen telefonisch een elektronische “deelname formulier” door te nemen en te ondertekenen. Dit zou hij zogenaamd nodig hebben voor hun overleg om 16.30 waarbij hij mijn deelname direct kon bespreken.
Echter, toen ik tijdens het doornemen van het deelname formulier zei dat ik het toch nog even met mijn team wilde bespreken, deed hij ineens heel moeilijk en geïrriteerd en gaf hij aan dat hij al het “hele formulier had opgesteld en als hij dat eerder had geweten dan..” Op dat moment had eigenlijk al een lampje moeten branden bij mij dat er iets niet helemaal pluis was.. Maar goed, omdat ik me in een hoekje gedreven voelde, heb ik het toch maar ondertekend.
Aan het einde van het formulier gaf hij aan dat ik “nog even snel een vinkje moest plaatsen bij de algemene voorwaarden” anders kon het document niet verstuurd worden. Terwijl ik dat deed, heb ik nog gezocht naar een link of een button omdat ik natuurlijk wel wilde weten wat er in de algemene voorwaarden zou staan, en met name het kopje opzegging. Maar ik heb nergens in mijn scherm een link of een button of iets dergelijks gezien waarmee ik de “algemene voorwaarden” had kunnen openen of kunnen inzien. Omdat dit niet mogelijk was, dacht ik eigenlijk dat het dus toch maar even een formuliertje was, en dat ik het echte contract later wel zou ontvangen, incl de algemene voorwaarden zoals het hoort.
Ik heb diezelfde avond nog met mijn team gesproken en vanwege diverse redenen was het voor ons niet verstandig om aan dit programma deel te nemen. Ik heb die meneer dezelfde avond nog een mail gestuurd dat ik helaas van mijn deelname af moest zien. Vervolgens kreeg ik een mail terug met dat dit niet mogelijk was, zonder enige uitleg. En dat mijn mail werd doorgestuurd naar de financiële afdeling. Direct terug gemaild met de vraag waarom dit niet mogelijk was?
De volgende dag een factuur van ong. 2000 euro ontvangen. Zonder enige uitleg. Weer met ze gemaild. Pas na tig keren kreeg ik eindelijk soort van antwoord op mijn vraag: “Helaas is het niet mogelijk om af te zien van deelname. Er is inmiddels getekend en zijn de algemene voorwaarden geaccepteerd.”
Ik wist niet wat hun alg. voorwaarden in hield, en tevens wist ik ook niet dat het “deelname formulier”, het contract zou zijn.
Bovendien is het verplicht bij het sluiten van een overeenkomst, de koper redelijke tijd te bieden om kennis te nemen van de algemene voorwaarden, anders is het contract niet geldig.

Ik heb Eye Media Television B.V. en Cash Collectors al diverse keren gemaild dat ik niet overga tot betaling vanwege bovengenoemde redenen. Maar helaas blijven zij mij een betalingsherinnering sturen.
Naast het feit dat de algemene voorwaarden niet kenbaar zijn gemaakt, is het ook oneerlijk om van mij een bedrag te eisen zonder dat zij zelf enige kosten hebben gemaakt (ik heb immers dezelfde avond nog mijn deelname afgewezen).

Volledige vordering laten vallen, partijen nemen afscheid van elkaar en verwijdering van deze klacht op internet.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eye Media Television over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Eerlijkezaken