Klacht: Extreem lange levertijd

op 15 februari 2018 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Op 19 december (ruim 6 weken geleden) heb ik een deurmat van €40,- besteld bij Otto, er werd aangegeven dat de levertijd 3 weken zou bedragen. op 14 januari (5 dagen na de uiterlijke leverdag) heb ik een mail gehad dat de levertijd is vertraagt en maximaal nog 2 weken duurt. Dat zou betekenen dat ik uiterlijk 28 januari mijn bestelling zou ontvangen. Enorm balen natuurlijk dat ik nog langer moet wachten maar goed het zij zo. Op 31 januari heb ik contact opgenomen met de klantenservice omdat mijn bestelling nog steeds niet geleverd was. Mevrouw gaf aan dat het pakket hun magazijn heeft verlaten op 27 januari en dat het begin volgende week bezorgd zal worden. Nadat ik meerdere keren heb aangegeven dat ik enorm ontevreden ben met de gang van zaken werd mij €5,95 korting aangeboden. Dit zou overgemaakt worden op mijn rekening. Vandaag, 1 februari log ik in in Mijn Otto en zie ik dat ik €5,95 shoptegoed gekregen heb. Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice om te informeren hoe dit zit. Nu blijkt dat het geld binnenkort wel op mijn rekening gestort wordt dus wat dat betreft geen klacht. Het probleem is dat mij vandaag verteld is dat het pakket uiterlijk 24 februari geleverd wordt. 9 weken na het bestellen!! Mevrouw gaf vandaag aan dat het pakket bij hun in het magazijn ligt op dit moment maar de vraag waarom het dan pas uiterlijk de 24e geleverd kan worden kon ze niet beantwoorden. Ik heb aangegeven dat ik niet tot de 24e wil wachten op mijn bestelling omdat dit totaal 9 weken na het plaatsen van de bestelling is. Ik heb aangegeven dat ik enorm ontevreden ben over de gang van zaken en dat ik de bestelling wil annuleren en mijn geld terug wil. Mevrouw geeft aan dat het uiterlijk 4 weken duurt voordat ik mijn geld terug heb. Dat zou betekenen dat ik het geld van een op 19 december geplaatste bestelling pas uiterlijk op 1 maart mag terug verwachten. Ik heb gevraagd of ik een persoon kon spreken die bevoegd is om beslissingen te nemen maar mevrouw gaf aan dat alle leidinggevenden op dat moment niet aan het werk waren. Ik heb gevraagd of ik teruggebeld kan worden door een leidinggevende maar dit kon ze me niet beloven. Hoe kan het dat een bedrijf als Otto zo met zijn klanten omgaat?

Ik eis mijn geld terug en wil dit binnen 2 werkdagen op mijn rekening ontvangen. Is dit niet mogelijk binnen 2 werkdagen dan wil ik de deurmat z.s.m. ontvangen met een korting van 50%.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 23 februari 2018 om 08:51 geantwoord

naar aanleiding van de bovenstaande klacht hebben wij een mail gestuurd naar mevrouw Brink, Hier hebben wij geen reactie meer op ontvangen.

Wij kunnen zien dat het artikel afgeleverd is op 09-02-2018, en gaan er vanuit dat de klant hier tevreden mee is, en anders gereageerd had op onze mail.

OTTO
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door marloesb_