Klacht: Bezorgtijd

Kaartje_h59 op 27 juni 2012 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zonet een sms gekregen met daarin de mededeling dat m’n bij Redcoon bestelde koevriescombi de volgende dag wordt geleverd. Echter, wij werken allebei en m.i. dient een bezorgafspraak in overleg met de ontvanger te worden gemaakt. We kunnen niet zomaar thuisblijven, zeker niet met zo’n korte kennisgeving. De bezorgers voor een dichte deur laten staan vind ik geen prettige gedachte, temeer omdat er onnodig heen en weer wordt gesleept met het door ons aangeschafte apparaat.

In uw reactie zegt u niets te kunnen doen en verwijst u naar de leveringsvoorwaarden van Redcoon:

Leveringsvoorwaarden
Je bestelling wordt, op afspraak, afgeleverd tot achter de eerste deur van het afleveradres. Dit geldt voor leveringen aan woningen op de begane grond en aan etagewoningen die te bereiken zijn met een lift. Bij etagewoningen die niet bereikbaar zijn met een lift, wordt maximaal tot op de derde etage geleverd. Indien aan een etagewoning niet geleverd kan worden (bijvoorbeeld door ruimtegebrek), zal de order niet tot achter de eerste deur van de woning geleverd worden.

Daarin staat echter duidelijk vermeld dat het bestelde artikel op afspraak wordt geleverd. Het woordenboek omschrijft de term ‘afspraak’ als volgt:

de afspraak zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [ˈɑfsprak] Verbuigingen: af|spraken (meerv.)

gesproken of schriftelijke overeenkomst
Voorbeelden: `een afspraak maken met een adviseur`,
`een afspraak afzeggen`,
`tegen de afspraak in toch diep in de nacht vliegtuigen laten landen en opstijgen`

Hieruit concludeer ik dat het door Extra@home eenzijdig opgelegde tijdstip van levering geen gesproken of schriftelijk overeengekomen overeenkomst is en dat de aangedragen oplossing daardoor verre van bevredigend is. Ik verzoek u dan ook een nieuwe poging te wagen.

Gewenste Oplossing:

Duidelijke communicatie en overleg omtrent de levering.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Extra@home beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Overigens is de reden van deze klacht dat ik geen contactgegevens of een referentienummer van Extra@home heb aangezien de sms een automatisch verstuurd bericht is en niet werd vergezeld door een begeleidende mail o.i.d. Dit maakt de communicatie er niet makkelijker op.

Extra@home

Heeft op 27 juni 2012 om 21:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Klant mail gestuurd met info.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door