Klacht: extra verzekering

op 09 augustus 2017 over Europcar in de categorie Autoverhuur

Voor de verzekering van onze auto hadden wij een verzekering genomen bij Allianz Global Assistance Europe. Hiervoor werd enkel een visa of MasterCard vereist op naam van de kaarthouder + bestuurder van de wagen bij afhaling. Deze kaart werd door ons in orde gebracht bij KBC Bank, namelijk een silver MasterCard (kredietkaart) op naam van Mattias Van Duyse. Dit is de naam van mijn vriend, die er bij was bij afhaling en hij is tevens de bestuurder van de wagen. Nu werd ons gemeld bij afhaling bij Interrent in Alicante vlieghaven dat hun systeem onze Kredietkaart niet kon lezen en deze gelezen werd als debietkaart door hun systeem, ook al gaf Victoria van Interrent toe dat het inderdaad een kredietkaart was dat we afgaven. Bij gevolg moesten we van haar een bijkomende verzekering nemen van 134,88 euro (+ 100 euro kosten die wij terugkrijgen bij afhaling), anders kregen we geen auto mee. Dit hebben wij dan ook maar gedaan, omdat we geen andere keuze hadden. Dit alles gebeurde op dinsdag 8 augustus om 14.00 uur.

terugvorderen van de extra verzekering.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Europcar in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Europcar een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Europcar

Heeft op 20 juli 2018 om 16:35 geantwoord

Geachte mevrouw de Droogh,

Via klacht.nl zag ik helaas vertraagd uw bericht. Ik betreur uw ervaring.

Heeft u inmiddels al contact gehad met Interrent? Zij kunnen uw klacht in behandeling nemen. U kunt alle informatie vinden op hun website, www.interrent.com.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Yvonne Gielisse
Europcar Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door lynndedroogh